Elismerés a sógoroktól: tud a magyar Stadler lány

Pusztaszabolcson tudják, mi kell a sógoroknak: a helyi vasúti javítóbázis jól szerepelt az Ausztriában is szolgálatot teljesítő magyar Talent motorvonatok karbantartásában. Erről az osztrák vasút (ÖBB) auditjelentésében írt.

Megbirkózott konkurense, a Bombardier üzemében gyártott tíz Talent villamos motorvonat karbantartásával a svájci Stadler AG magyar leánya. A Stadler Trains Magyarország Kft. pusztaszabolcsi bázisa 2011 októberében vette át a MÁV-Start Zrt. Győr és Bécs között közlekedő szerelvényeinek rendszeres ellenőrzési, javítási feladatait a Bombardier MÁV Kft.-től. Az első tapasztalatokat az osztrák vasút a közelmúltban összegezte.

Nagyfokú javulás érzékelhető a MÁV-Start Zrt. osztrák vasút hálózatában használt Talent motorkocsijainak műszaki állapotában – rögzítette karbantartási auditjelentésében az ÖBB. A magyar vonatok hiányosságaival szemben hagyományosan kritikus vasúti társaság megállapításai szerint a szerelvények rendelkezésre állása 2012 októberében elérte a kilencven százalékot. Az előforduló hibák rendszerint nem az üzemkészséget veszélyeztetik. Gondok jobbára az utastájékoztató rendszerrel, a fedélzeti hangszórókkal, illetve a beszállóajtókkal fordulnak elő.

Az ÖBB-nél tudják, mit beszélnek: a tekintélyes Bombardier Talent flottát üzemeltető, saját karbantartó bázissal rendelkező cég komoly figyelmet szentel a nemzeti pályahálózatán gördülő idegen vasúti járműveknek. Így a magyar Talenteknek is. Szúrópróba jellegű ellenőrzésüket az osztrák vasúti hatóság kötelezővé tette a vasútvállalat számára.

A MÁV-Start kasszáját eközben aligha motorvonatai megfelelő kondícióban tartása üríti majd ki. A pusztaszabolcsi bázis a szerelvények minden forgalomban megtett kilométere után 129 forint karbantartási díjat kap. Ami azt jelenti, hogy a tíz Talent Ausztriában is elfogadott üzemkészségi szintjének fenntartása évente mintegy 155-160 millió forintjába kerül a magyar vasút személyszállító cégének.

A jó ÖBB-bizonyítvány azonban nem pusztán pénzkérdés a MÁV-Start számára. A magyar Talent szerelvények ausztriai hálózati engedélye ugyanis jövő decemberben lejár. A hosszabbításra pedig gyengélkedő vonatokkal aligha lenne esély.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.