Elhalasztja kecskeméti gyárbővítését a Mercedes?

A Mercedes akár több évvel is elhalaszthatja kecskeméti gyárának tervezett bővítését – számolt be az Index. A német vállalat cáfolja a hírportál értesülését.

Egy, de akár több évvel is elhalaszthatja kecskeméti gyárának tervezett bővítését a Mercedes – írta az Index. A hírportál szerint a német vállalat idén kezdte volna el az építkezést, a gyártósorok 2014-es felszerelése és a próbaüzem után pedig 2015-ben indult volna a termelés, amely a jelenlegi évi 150 ezerről 300 ezerre emeli az üzem kapacitását.

A hírportál két, egymástól független forrásból is úgy értesült, hogy a Mercedes – bár a beruházásnak helyet adó terület előkészítése már elindult, de – elhalasztja a fejlesztést. Az egyik forrás szerint a döntésnek politikai okai vannak: a németek elégedetlenek a magyar gazdaságpolitikával, a kiszámíthatatlan üzleti környezettel, és kifogásaikat, fenntartásaikat már jelezték is az Orbán-kormánynak.

A másik forrás szerint viszont a halasztásnak "egyszerű" üzleti okai vannak. A felső kategóriás és a luxusautók iránti kereslet egyelőre nem indokolja a kecskeméti gyár kapacitásának megduplázását, és amíg a helyzet nem változik, nem javul érdemben, a Mercedes sem vág bele a beruházásba – ez akár többéves csúszást is jelenthet.

Lehetséges a kecskeméti Mercedes-gyár bővítése, de erről nem hozott döntést a Daimler - mondta a német gépjárműgyártó cég egy szóvivője hétfőn az MTI-nek. Elmondta: "amikor 2012 márciusában megnyitottuk a kecskeméti gyárat, megerősítettük, hogy alapvetően van bővítési lehetőség, de ebben az ügyben semmilyen döntés nem született". A Daimler szóvivője elmondta: a cég tagadja, hogy 2013-ra tervezték a kecskeméti üzem bővítését, de végül elhalasztották. "Ha nincs döntés, akkor nincs is mit elhalasztani" - tette hozzá.

A hír kapcsán a Népszabadság megkereste a Mercedes-Benz Hungária kommunikációs vezetőjét, Kozári Edinát, aki a következőt mondta: "Elutasítjuk azon spekulációkat, amelyek szerint a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár 2013-as bővítéséről szó lett volna, és hogy annak kezdete el lenne halasztva". A Daimler a gyármegnyitó kapcsán (2012 márciusában) megemlítette, hogy Kecskeméten adott a bővítés lehetősége, ám ilyen irányú döntés még nem született, éppen ezért az sem állja meg a helyét, hogy egy elhatározott bővítést elhalasztanánk, ebből kifolyólag az ilyen irányú spekulációkat nem kommentáljuk – fogalmazott.

Frank Klein, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója május elején a kecskeméti üzemben egy rendezvényen azt mondta: a Mercedes-Benznek hosszú távú céljai vannak Kecskeméten, ezt támasztja alá az is, hogy a jelenlegi gyárterület másfélszerese áll rendelkezésre egy esetleges bővítés esetére.

A Daimler legutóbb áprilisban jelentett be a közép-kelet-európai térséget érintő beruházási döntést. A társaság honlapján megjelent közlemény szerint az erdélyi Kudzsirban (Cugir) és Szászsebesen (Sebes) ötfokozatú automata sebességváltókat és úgynevezett kettős tengelykapcsolós sebességváltókat gyártanak az új Mercedes-Benz modellekhez. A beruházás értéke az alkalmazottak németországi képzésével együtt meghaladja a 300 millió eurót, ebből 280 millió eurót az erdélyi telephelyek fejlesztésére fordítanak. Kudzsirban 2013 közepétől, Szászsebesen 2014 elejétől gyártják majd a legújabb típusú sebességváltókat a közlemény szerint.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.