Élelmiszer-biztonsági zöldszámot hozott létre a NÉBIH

A Coop üzletlánc elsőként minden üzletben közzéteszi az ingyenesen hívható zöldszámot, ahol a fogyasztók bejelenthetik, ha nem megfelelő minőségű terméket láttak a polcokon.

A Coop üzletlánc minden üzletében kihelyezi a fogyasztók tájékoztatása szempontjából fontos, az ingyenesen hívható zöldszámokat tartalmazó figyelemfelkeltő plakátokat, matricákat – adta hírül a cég.

Az élelmiszer-biztonsági zöldszámot még március 26-án, a húsvéti nagy élelmiszer-ellenőrzésekhez kapcsolódóan hozta létre a Nemzeti Élelmiszer Biztonsági Hivatal (NÉBIH). A 06 (80) 263244-es szám ingyenesen hívható, ahol a fogyasztók élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos panaszaikat egyszerűen és gyorsan bejelenthetik.

A bejelentéseket hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken 8:00-tól 14:00-ig fogadják a Hivatal munkatársai, éjszaka pedig üzenetrögzítő rögzíti a hívásokat. A bejelentéskor meg kell adni például a vásárlás helyét, az üzlet megnevezésével és címével; a vásárlás idejét; az élelmiszer és a gyártó pontos megnevezését; a termék gyártási számát; valamint minőségmegőrzési idejét.

A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal és a Magyar Élelmiszer-biztonsági Hivatal egyesülésével létrejött Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH), megalakulásakor célkitűzésként fogalmazta meg, hogy a lakosság ellenőrzött és biztonságos élelmiszerekkel találkozzon a boltok polcain.

A lakossági telefonok lehetőséget teremtenek arra, hogy az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek gyorsan, célzottabban reagálhassanak egy-egy problémára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.