Elbukta a csekkpert a Telekom - de fellebbez
A Feosz azért fordult Fővárosi Törvényszékhez, mert a Telekom tavaly május 1-től kezdődően november 17-ig 142 forint tranzakciós díjat számított fel azoknak az ügyfeleinek, akik személyesen vagy postai úton egyenlítették ki számláikat.
A bíróság szerint a Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, és semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen, ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.
A Hvg.hu írása szerint a bíróság április 17-én hozott elsőfokú ítéletében egyetértett azzal is, hogy a vállalkozás úgy számította fel a 142 forintos tranzakciós költséget, hogy azt semmivel sem ellentételezte, indokolatlan megkülönböztetést alkalmazott a személyes, valamint a postai csekkes fizetési módot választó fogyasztók és a befizetés egyéb formájában számláit kiegyenlítő ügyfelek között.
A Fővárosi Törvényszék a fentiek miatt megállapította, hogy a Telekom tisztességtelenül alkalmazta általános szerződési feltételeit az érintett időszakban, ezért azokat érvénytelennek nyilvánította.
Másként látja a dolgot a Telekom, amely azt közölte: továbbra is fenntartja, hogy a 2012. május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán 2012. november 17-vel megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak.
A cég álláspontja szerint gyakorlatának helyességét támasztja alá a média- és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybe vevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember elsejétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól. A Telekom az elsőfokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni.
A Telekom a készpénz-átutalási megbízás (sárga csekk) használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára – írta a Telekom. A közleményben hozzáteszik: a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében: az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedésnek köszönhetően több mint duplájára emelkedett.