Elbukott az Alstom a bíróságon
A francia kormány és az Alstom korábban több fórumon is tiltakozott amiatt, hogy szerintük a Siemens által kínált szerelvények nem felelnek meg a Csalagútban érvényes szigorú biztonsági követelményeknek. Kifogásuk szerint ugyanis a pályázaton nem lehetett volna elfogadni a Siemens által fejlesztett, osztott hajtású szerelvényeket.
A Eurostar vezérigazgatója, Nicolas Petrovic korábban kifejtette, a Csalagutat felügyelő francia-brit kormányközi bizottság még márciusban, hosszas egyeztetéseket követően nyilvánosságra hozta a részletes, új biztonsági előírásokra vonatkozó szempontjait. Ezek között nem szerepelt ellenvetés az új típusú, osztott hajtású szerelvényekkel szemben.
A protekcionista felhangoktól sem mentes vitában végül a brit legfelsőbb bírósághoz fordult az Alstom, amely mai ítéletében elutasította a francia vállalat biztonsági hiányosságokra alapozott keresetét. Az ítélethirdetést követően az Alstom szóvivője kijelentette, tudomásul veszik a bíróság döntését, ugyanakkor "vizsgálni fogják, hogy milyen további jogi lehetőségeik" vannak. A szóvivő nem zárta ki a fellebbezés lehetőségét, és elmondta, hogy az Európai Bizottsághoz fordulnak az ügy kivizsgálása érdekében.
A Eurostar közleményben jelentette be: "nagyon örülünk, hogy megoldódott a helyzet, és aláírhatjuk a szerződést az új szerelvényeinket szállító Siemensszel. Mindig is meg voltunk győződve, hogy alapos pályáztatási eljárást folytattunk le, és hogy utasaink számára a legmegfelelőbb vonatot választottuk."