Eladósít a foci-vb
Idén hasonlóan alakulhat a helyzet, hiszen a televízió által közvetített mérkőzések jó apropót szolgáltatnak ahhoz, hogy sokan lecseréljék elavult, régi készülékeiket. A Cetelem Körképe szerint ezt többen tervezik, mint tavaly, a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni 2014-ben, mint az előző évben, amikor nem volt sem olimpia, sem foci EB, vagy VB.
Lukácsi Zoltán a Cetelem marketing igazgatója szerint új televízió és hifi, valamint DVD- és digitális lejátszó beszerzését az emberek 17 százaléka tervezi a tavalyi 12 százalékhoz képest – olvasható a bank közleményében. Egyre többen okostelefonon és táblagépen követik majd a VB mérkőzéseit, mobil eszközökön nézik majd az összefoglalókat, híreket a sporteseményről. Okostelefont a tavalyi 20 után idén a háztartások 27 százaléka szándékozik vásárolni, míg táblagépet másfélszer annyian szeretnének venni, mint tavaly.
Legutóbb 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően volt kiugró a műszaki áruházak forgalma: akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság egy hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.
A Cetelem körképe korántsem csak a magyar vásárlási szokásokat tükrözi, felmérésük ugyanis tavaly év végén, csaknem 8000 európai polgár részvételével készült Belgiumban, Csehországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban és Szlovákiában. A kutatás reprezentatívnak minősül a 18 éven felüli lakosságra nézve.