Eladósít a foci-vb

A sportszergyártók- és forgalmazók mellett a labdarúgó világbajnokságok (és Európa bajnokságok) legnagyobb nyertesei minden bizonnyal a műszaki cikk kereskedők, ugyanis minden páros évben júniusban és júliusban hirtelen megugrik a modern televíziók és a házimozi rendszerek iránti kereslet. Olyannyira, hogy a felpörgött eladási mutatók még az áruhitelezésben is rekordokat hoznak: a Magyar Cetelem Bank 2010-ben 38, 2012-ben 42 százalékkal több áruhitelt folyósított, kimutathatóan a futballrajongóknak köszönhetően.

Idén hasonlóan alakulhat a helyzet, hiszen a televízió által közvetített mérkőzések jó apropót szolgáltatnak ahhoz, hogy sokan lecseréljék elavult, régi készülékeiket. A Cetelem Körképe szerint ezt többen tervezik, mint tavaly, a magyarok 38 százaléka többet szeretne költeni 2014-ben, mint az előző évben, amikor nem volt sem olimpia, sem foci EB, vagy VB.

Lukácsi Zoltán a Cetelem marketing igazgatója szerint új televízió és hifi, valamint DVD- és digitális lejátszó beszerzését az emberek 17 százaléka tervezi a tavalyi 12 százalékhoz képest – olvasható a bank közleményében. Egyre többen okostelefonon és táblagépen követik majd a VB mérkőzéseit, mobil eszközökön nézik majd az összefoglalókat, híreket a sporteseményről. Okostelefont a tavalyi 20 után idén a háztartások 27 százaléka szándékozik vásárolni, míg táblagépet másfélszer annyian szeretnének venni, mint tavaly.

Legutóbb 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően volt kiugró a műszaki áruházak forgalma: akkor 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet figyelhettünk meg két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság egy hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

A Cetelem körképe korántsem csak a magyar vásárlási szokásokat tükrözi, felmérésük ugyanis tavaly év végén, csaknem 8000 európai polgár részvételével készült Belgiumban, Csehországban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Olaszországban, Portugáliában, Romániában, Spanyolországban és Szlovákiában. A kutatás reprezentatívnak minősül a 18 éven felüli lakosságra nézve.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.