Egyre több a házi készítésű tejtermék a piacon

Bár a tejpiacot még a hipermarketek uralják, mára 4500 hazai vállalkozásnál készül ház sajt, tejtermék. Évente mintegy 150 millió liternyi házi tej fogy el a hazai piacon.

Változnak a hazai tejfogyasztási szokások – hangzott el Tej Terméktanács által szervezett, a 36. Tej Világnap alkalmából tartott szakmai találkozón, amelyen a magyar tejágazat helyzetét értékelték a meghívott szakértők és szakemberek.

A találkozón elhangzott: miközben a lakosság többsége továbbra is nagyáruházakban szerzi be napi tejét, kialakult egy olyan termelői réteg, amelyik a háztól értékesíti a tejet, vajat, túrót, tejfölt, sajtot.

Információink szerint már éves szinten  már több mint 150 millió liter tej már így jut a fogyasztókhoz, azaz évente, fejenként tizenöt liter ilyen házitejet fogyaszt a hazai vásárló. Hasonlóképp: immáron 4500 vállalkozás készít házi sajtot, s értékesíti helyben, vagy a közeli régióban termékeit.

Somogyi Imre tejipari mérnök tanár elmondta, hogy éppen ezért alakították át a szakoktatás rendszerét, s olyan OKJ tanfolyamokat indítanak, amelyeken néhány hét alatt elsajátíthatók a sajtkészítés fogásai. Ezután a vállalkozók már kifogástalan minőségű termékekkel versenyezhetnek a nagyokkal.

Istvánfalvi Miklós, a terméktanács elnöke bemutatta azt a tízéves stratégiai program fontos célja, hogy a hazai tejfogyasztás mértéke ismét elérje a 24 évvel ezelőtti szintet, amikor is a jelenlegi 148 literrel szemben 200 literes lesz az egy főre jutó évenkénti tejfogyasztás. E program része az is, hogy a belföldi értékesítésben 80:20 százalékban osztozna hazai és importtermékek aránya.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.