Sokkoló mobilinternet számlák
Egyre gyakoribbak a sokkoló mobilinternet-számlák, s ezek elkerülésében a szolgáltatók, s az ügyfelek sem tesznek eleget. Napi ötszázzal nő a mobilinternet-előfizetők-száma és már elért egy olyan kritikus tömeget, amikor fény derül a viszonylag új technológiában gyakori problémákra - mondta Takács Péter, a hírközlési fogyasztói jogok képviselője.
Hozzátette: a mobilinternettel kapcsolatban több, mint harminc százalékkal nőtt az NHH-hoz beérkezett panaszok száma. Ezek egyik oka, hogy sok esetben az ügyfelek nem a megfelelő mobilinternet-csomagra fizetnek elő, így akár százszoros, akár több, mint ezerszeres díjat is fizethet az az előfizető, aki nem a megfelelő csomagban van. Takács Péter szerint a problémát az ügyfelek tájékozatlansága mellett az is okozza, hogy a szolgáltatóknál sok esetben nem segítenek az ügyfélnek ideális csomag kiválasztásában, s ebben „felelősebb szolgáltatói magatartásra" van szükség.
Az is probléma azonban, hogy a szolgáltatók túllépés esetén nem léptetik áűt az ügyfelet a magasabb csomagba. Ha valaki leinternetezi a két gigabájtot, amit előfizetett, az e fölötti forgalomért sokszoros díjat fizet, holott, ha átlépne a következő, öt gigabájtos csomagba, akkor csak két-háromszorosát kellene fizetnie. Takács Péter szerint ugyanakkor van példa arra, hogy a sokkoló számlák miatti panaszokat méltányosan kezelik a cégek.
A sokkoló számlák másik oka a szándékolatlan roaming a határmenti területeken, amikor a készülék idegen hálózatot használ magyar területen, anélkül, hogy ezt az előfizető észrevenné. A szolgáltatók sokkal többet is tehetnének a kínos esetek elkerüléséért, mint jelenleg. Egy küszöbön álló EU-szabályozás, amely csak jövőre lép életbe, megoldást jelenthet a problémára.