Egyre nagyobb a Motorola vesztesége
Az értékesített készülékek száma alapján egykor még a második helyen álló gyártó bevétele 28 százalékkal 5,4 milliárd dollárra csökkent. Az év első három hónapjában világszerte 14,7 millió új Motorola mobil kelt el, ami 46 százalékos visszaesés a tavalyi első negyedévhez képest. A cég így a Nokia, a Samsung és az LG Electronics mögé, a negyedik helyre csúszott vissza az eladási rangsorba.
2008 elején a Motorola még a harmadik volt 10 százalékos piaci részesedéssel. Fénykorában, 2006-ban a piac 24 százalékát uralta és a második helyen állt, a Razr modellcsalád sikerét azonban nem tudta megismételni. Elemzők szerint az a probléma, hogy a Motorola technológiája nem felel meg a multimédiás alkalmazásokra vonatkozó európai és amerikai fogyasztói elvárásoknak, és versenyképtelen a fejlődő országokban, ahol olcsó készülékekre van igény.
Az amerikai óriásvállalat gyárt híradástechnikai és háztartási elektronikai készülékeket, és hálózati berendezéseket is. Ezek a részlegek nyereségesek, és tavaly a cégvezetés elhatározta, hogy leválasztják és eladják az egyre nagyobb veszteséget felhalmozó mobiltelefon-üzletágat, a világgazdasági válság miatt azonban egyelőre jegelték a tervet, és házon belül igyekeznek enyhíteni a problémákon.
A racionalizálás részeként az Illinois államban székelő vállalat vezetése tavaly megszüntetett 3.000 munkahelyet, helyi idő szerint csütörtökön pedig újabb költségcsökkentési terveket és további négyezer fős - a teljes alkalmazotti állomány hat százalékára rúgó - létszámcsökkentést jelentett be.