Egyre kevesebben egyre több bort vesznek

Azon kevesek, akik még vesznek bort, oly mértékben növelték vásárlásaikat, hogy összességében bővült az eladott mennyiség - állapította meg a GfK Hungária.

A szeszesitalok forgalmának mintegy negyede származik borértékesítésből - közli a GfK Hungária. Bár a vásárlói kör az utóbbi két évben tizedével zsugorodott, a megmaradt vevőkör havi vásárlási mennyisége bővült - közli a kutatóintézet Háztartáspanel című tanulmánya.

 M. Schmidt János 2012.09.12. Digitális  
2012. szeptember 12. Borfesztivál a Budai Várban. Fotó: M. Schmidt János
M. Schmidt János 2012.09.12. Digitális 2012. szeptember 12. Borfesztivál a Budai Várban. Fotó: M. Schmidt János

A borvásárlási szokások alapján kirajzolódnak bizonyos jellemző fogyasztói csoportok: az idősebb korosztályok szíve inkább a száraz fehér- és vörösborok felé húz, míg a negyven évesnél fiatalabbak és a fővárosiak közül tízből négyen a rozékat részesítik előnyben. Szintén kedveltebb a rozé a magasabb jövedelmű háztartások körében.

A piackutató intézet keddi közleménye szerint Magyarországon minden második háztartás vásárol bort valamilyen rendszerességgel. Az elmúlt három évet vizsgálva azonban ez az arány csökkenést mutat. Két éve még tízből hat háztartás tartozott a borvásárlók közé. Azóta viszont csaknem 10 százalékkal szűkült a vásárlói kör.

Az értékesített bormennyiség némi növekedést mutat. Ez annak köszönhető, hogy bár kevesebb a vásárló, az intenzívebb fogyasztók továbbra sem mondanak le a borról, sőt az egy háztartásra jutó mennyiség növekedett - mutat rá a GfK.

Biztatóan alakult az elmúlt években a vásárlási gyakoriság, amely már átlagosan havi szintű.

Az egy háztartás által egy évben megvásárolt mennyiségben is növekedést mértek: egy-egy vásárló háztartás az év során átlagosan 32-33 liter bort vesz meg, ami 11 százalékkal több a két évvel korábbinál. Emelkedik az úgynevezett kosárméret is: egy alkalommal átlagosan körülbelül 3 palack - mintegy 2,6 liter - kerül a kosárba.

A könnyű beszerezhetőség és az utóbbi időben egyre szélesebb választék okán a hazai háztartások egyre több bort vásárolnak hipermarketekben. A diszkontok őrzik második helyüket a mennyiségi részesedést tekintve, de csökkent a szerepük a borbeszerzésben. Szintén fontosak a hagyományos csatornák, így a borszaküzletek illetve közvetlenül a termelők - ismerteti a GfK.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.