Egyre hűtlenebbek az autósok
Az utolsónak mondott idei kötelező kampány nemcsak a biztosítókat, de az autósokat is megmozgatja. A GfK Hungária felmérése szerint rendkívüli mértékben nőtt azoknak az aránya, akik a kampány ideje alatt utánanéznek az egyes biztosítók kínálatának, és kedvező lehetőségek esetén akár váltani hajlandóak.
Míg tavaly az érintettek valamivel kevesebb, mint negyede tervezte, hogy kedvezőbb lehetőség esetén biztosítót vált, addig idén az ügyfelek több mint 41 százaléka válaszolta azt, hogy részletesen utána néz majd az egyes szolgáltatók ajánlatának. Az, hogy végül hányan döntenek a biztosítóváltás mellett, természetesen nagyban függ majd attól, hogy a szolgáltatók ajánlatai mennyiben különböznek majd egymástól, azaz mennyit lehet majd megtakarítani egy-egy jól sikerült átszerződéssel.
A biztosítóváltással kapcsolatban aktívan érdeklődő gépjármű tulajdonosok 41 százalékos aránya már egy elég széleskörű társadalmi reprezentáltságot jelent, így a demográfiai adatokban sincsenek komoly eltérések. Mégis érdemes kiemelni, hogy a férfiak, a középkorúak, illetve az érettségivel rendelkezők körében a legmagasabb a váltással kapcsolatos érdeklődők aránya - mondta el Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
A legtöbben az internetről tájékozódnak. Az összes érdeklődő kétharmada ezt az információforrást is segítségül fogja hívni döntésének meghozatalához. A váltást tervezők negyede az újságokban elhelyezett tarifatáblázatokat is szívesen átvizsgálja majd, de komoly rohamra számíthatnak a biztosítási üzletkötők és alkuszok is.