Egyre hosszabb kényszervakáción a Saab

Nem örülnek a maratoni nyári pihenőnek a dolgozók, akiket egyre újabb és távolibb újraindulási határidőkkel hitegetnek.

Megint kitolta az újraindítás határidejét az autógyár: június 22-én még arról szóltak a hírek, hogy július 4-én indulhat újra a gyártás, ám ez elmaradt, és a 3700 embert foglalkoztató cég a múlt héten azt közölte, hogy augusztus 9-én indítja újra a termelést, a legfrissebb hírek szerint viszont ez legkorábban szeptember elejére várható. A gyártósorok már áprilisban és májusban is többször álltak, mert a vállalat nem tudott fizetni beszállítóinak. Az alkatrészhiány miatt nyáron leállt a termelés a holland Spyker tulajdonába került svéd cégnél. A kifizetetlen számlák miatt Lowe Brindfors, a Saab reklámügynöksége és a DB Schenker logisztikai és szállítmányozó vállalat is szüneteltette szolgáltatásait.

Aztán úgy látszott, hogy megmenekül a Saab, melyet egy nagyobb megrendeléssel és tulajdonrész ellenében majd a kínai Pang Da Automobile N.V. És a Zhejiang Youngman Passenger Car Group Co. működtet, de most úgy tűnik, hogy csak időlegesen, mert a kínai ajánlat csak a raktárkészlet kisöprésére volt elég, a termelés újraindítására nem. A gyár közleménye szerint a kínai cég által rendelt közel hatszáz autóért járó 13 millió euróból (4,5 milliárd forint) kifizetik a béreket. A Saab vesztesége 340,6 millió euró volt és 2010-ben 28 284 autó készült Trolhattanben. 2008-ban még 93 ezer, 2009-ben 39,7 ezer Saab kelt el.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.