Egymillió autót bukik a világelső

A német és dél-korai autómárkák az idei év nyertesei, az előrejelzések szerint globálisan jövőre kisebb növekedésre lehet számítani.

A német VW AG és a dél-koreai Hyundai-Kia konszern az idei év két győztese, áll a németországi Bergisch Gladbachban működő Centers of Automotive Management (CAM) 18 járműipari vállalatot értékelő tanulmányában. Az előrejelzések szerint VW 14 százalékkal, a dél-koreai Hyundai 12 százalékkal növeli idei eladásait. A Japánt ért március 11-i természeti katasztrófát és az októberi thaiföldi árvizet leginkább a korábbi világelső szenvedte meg: a Toyota eladásai az előrejelzések szerint 17 százalékkal maradnak el a tavalyi eredményeitől, ami egymillióval kevesebb autót jelent.

A VW AG, a Daimler-Benz és a BMW 2011-ben együttesen 11 százalékkal, a detroiti nagy hármas, a General Motors, a Ford és a Chrysler átlagosan 10 százalékkal növelte eladásait, miközben a japán járműipar értékesítése 11 százalékkal csökken tavalyhoz képest.

Az előrejelzések szerint az idei évben a világranglistát ismét a General Motors vezeti 9 millió autóval, majd a Volkswagen következik 8,2 millióval, harmadik lesz a Toyota 6,9 millió, negyedik pedig a Hyundai-Kia konszern 6,4 millió autóval. Az első kilenc hónapban a GM 6,79 millió, a VW AG 6,17 millió, a Toyota 5,8 millió új gépkocsit értékesített.

A CAM tanulmánya szerint 2012-ben kisebb mértékben bővül majd a globális autópiac, a japán gyártók megpróbálják visszaszerezni korábbi részesedésüket és elvesztett pozícióikat, az erős verseny előnyös lesz a vevőknek, de csökkenő nyereséget jelent majd a gyártóknak és forgalmazóknak.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.