Egymillió magyar esik ma neki az online üzleteknek
A Media Markt és az NRC marketingkutató közös felmérése szerint a promóció Magyarországon sem ismeretlen, a 18-59 éves, internethasználó lakosság 72 százaléka hallott már róla. A korcsoport 22 százaléka tervezi is, hogy vásárol, a felmérés szerint elsősorban a 18-39 éves, felsőfokú végzettségű, budapesti és közép-magyarországi, illetve kelet-magyarországi férfiak érdeklődnek.
Az áruház kiválasztásánál a válaszadók számára a legfontosabb szempont az ár, a széles választék és a garanciális feltételek.
A legnagyobb az érdeklődés az elektronikai, ezen belül is leginkább a számítástechnikai termékek, a könyvek, a ruházati és szépségápolási cikkek, valamint a sportszerek és a sportruházat iránt.
A többség, 54 százalék elsősorban online tervez vásárolni, 35 százalékot az online és offline vásárlási mód is érdekli, kizárólag áruházban pedig csak a válaszadók 11 százaléka vásárolna.
A csak online vásárlók esetében a 30-39 éves, közép- és felsőfokú végzettségű, budapesti és kelet-magyarországi férfiak vannak többségben. Az áruházi vásárlást tervezők között viszont a 30-39 éves, alapfokú végzettséggel rendelkező, budapesti és vidéki nők vannak a legtöbben - derül ki a felmérésből.
A kutatás a magyar internethasználó lakosságra vonatkoztatva reprezentatív.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tájékoztatása szerint az internetes vásárlások egyre népszerűbbek, a bővülésben a vásárlási szokások átalakulása és az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése egyaránt szerepet játszik.
Az e-kereskedelemben rendszeresen részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, 2014-ben 20 százalék volt; ugyanakkor az EU 28-ak átlaga 41 százalék.
Az elmúlt évtizedben folyamatosan bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma, 2005 és 2014 között 6,6-szorosára.
Idén az első háromnegyed évben a teljes hazai kiskereskedelmi forgalomból a csomagküldő és internetes vásárlások 2,2 százalékkal részesedtek, az árbevétel pedig 145,6 milliárd forint volt, az egy évvel korábbinál 26 százalékkal több.
A KSH közleményében azt is említette, hogy idén ugyanarra a napra esik a karácsonyi bevásárlás kezdetét jelentő "Black Friday" akció és a "fogyasztói böjtként" ismert Ne vásárolj semmit! nap.