Egymilliárd ember mindennap a Facebookon lóg
Óriási ütemben növekszik a Facebook: 2015 utolsó negyedévében 52 százalékkal volt nagyobb a bevétele, mint egy évvel korábban. A teljes tavalyi évben 17,93 milliárd dollár bevétele volt a közösségi oldalnak, amiből 3,96 milliárd volt a profit.
A jó híreket a befektetők is meghálálták, a bejelentés után 12 százalékkal nőtt a cég részvényeinek az ára – jelentette a The New York Times.
A siker oka, hogy a mobilhirdetések bevezetésével a Facebook aranybányára lelt. Néhány éve ezzel még nem is foglalkozott a cég, 2015 utolsó negyedévében viszont már ez hozta a bevételek 80 százalékát.
Az eredmények azért is jelentősek, mert a többi közösségi oldal nem büszkélkedhet ilyen eredményekkel. A Twitter részvényeinek az ára 55 százalékot esett tavaly. A LinkedIn papírjai 15 százalékot zuhantak.
Azok az évek óta olvasható jóslatok sem bizonyultak igaznak, hogy az emberek megunnák a közösségi oldalt, vagy hogy a fiatalok körében már nem „menő”. A facebookozók száma folyamatosan növekszik, havonta 1,59 milliárd felhasználója van, ami 14 százalékkal magasabb, mint egy évvel ezelőtt. A felhasználók közül 1,44 milliárd mobilról jelentkezik be. Több mint egymilliárd ember mindennap a Facebookon lóg.
A rengeteg pénzt a Facebook kísérletezésre használja fel. Drága projekteket indítottak a virtuális valóság fejlesztésére, és olyan drónokkal is kísérleteznek, amelyek a világ eldugott tájaira is elvinnék az internetet. Mark Zuckerberg Facebook-alapító már többször közölte, hogy még évekig nem remél pénzt ezekből a fejlesztésekből, hosszú távra tervez velük.
A jó híreket a befektetők is meghálálták, a bejelentés után 12 százalékkal nőtt a cég részvényeinek az ára – jelentette a The New York Times.
A siker oka, hogy a mobilhirdetések bevezetésével a Facebook aranybányára lelt. Néhány éve ezzel még nem is foglalkozott a cég, 2015 utolsó negyedévében viszont már ez hozta a bevételek 80 százalékát.
Az eredmények azért is jelentősek, mert a többi közösségi oldal nem büszkélkedhet ilyen eredményekkel. A Twitter részvényeinek az ára 55 százalékot esett tavaly. A LinkedIn papírjai 15 százalékot zuhantak.
Azok az évek óta olvasható jóslatok sem bizonyultak igaznak, hogy az emberek megunnák a közösségi oldalt, vagy hogy a fiatalok körében már nem „menő”. A facebookozók száma folyamatosan növekszik, havonta 1,59 milliárd felhasználója van, ami 14 százalékkal magasabb, mint egy évvel ezelőtt. A felhasználók közül 1,44 milliárd mobilról jelentkezik be. Több mint egymilliárd ember mindennap a Facebookon lóg.
A rengeteg pénzt a Facebook kísérletezésre használja fel. Drága projekteket indítottak a virtuális valóság fejlesztésére, és olyan drónokkal is kísérleteznek, amelyek a világ eldugott tájaira is elvinnék az internetet. Mark Zuckerberg Facebook-alapító már többször közölte, hogy még évekig nem remél pénzt ezekből a fejlesztésekből, hosszú távra tervez velük.