Egyelőre marad a piacon a skandináv légitársaság

Megegyezett a svéd SAS légitársaság a pilóták és a légiutas-kísérők érdekképviseleteivel - jelentette be a SAS vezetése hétfőn, ezzel a skandináv légitársaság fontos lépést tett súlyos pénzügyi helyzetének rendezése, a piacon maradás érdekében.

A cégtől elvárt válságkezelő csomag egyik legfontosabb pontjáról, a kollektív szerződés módosításáról egyeztettek a felek a hétvégén. A SAS személyzetét erősen hátrányos helyzetbe hozó szerződés ellenére a pilóták elégedettek - jelentette a svéd közszolgálati rádió.

A SAS korábban bejelentette, hogy 800 állást számol fel, a létszámot fokozatosan 15 ezerről 9-10 ezerre faragja le, eladja földi kiszolgáló egységét, 15-17 százalékkal csökkenti a fizetéseket és a nyugdíjalapot. Az intézkedések révén évi 3 milliárd koronával (350 millió euró) reméli csökkenteni a költségeket. A hitelező bankok kikötötték, hogy a SAS csak akkor juthat friss hitelhez, ha a válságkezelő tervet száz százalékban teljesíti.

A 4XNG-tervnek elnevezett válságkezelő üzleti csomag legfontosabb pontja megvalósult - mondta a SAS sajtófőnöke az MTI-nek. Elisabeth Manzi szerint a szerződések aláírásával a légitársaság jó irányban indult el, de még hátravan négy pont teljesítése ahhoz, hogy a bankok elvárásainak megfeleljen - tette hozzá. A SAS 2007 óta nem zárt nyereséges évet, és a többi európai légitársasághoz hasonlóan küzd a magas üzemanyagárakkal és a fapados cégekkel.

A társaság drágán üzemelt: 2011-ben 15 ezres létszámmal 27,1 millió utast szállított, míg a konkurens fapados Norwegian 2550 fővel 15,7 milliót. A bérköltség a SAS-nál az összköltség 34 százaléka, a Norwegiannál csak 19 százaléka. Az egy férőhelyre jutó költség a SAS-nál csaknem kétszer akkora, mint a rivális norvég légitársaságnál.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.