Csak a Pesti Est marad talpon
A cégcsoport felfüggeszti az országos Est Lapok magazinok kiadását. Az ingyenes – kizárólag a reklámokból fenntartott – lapcsalád a csökkenő belső fogyasztással párhuzamosan beszűkült magyar hirdetési piacon az utóbbi évben veszteségesen működött, és a hagyományosan legerősebb év végi időszak előrendelései sem azt jelzik elő, hogy jelenleg gazdaságosan működtethető lenne – indokolta a lépést a cég.
A döntés a fővárosban megjelenő Pesti Est működését nem érinti, a lap a jövőben is a megszokott formátumban, míg az est.hu és a mobilEST továbbra is országos programadatokat kínálva a digitális csatornákon várja olvasóit és felhasználóit.
A cégcsoport januárban hasonló okokból már felfüggesztette a budapesti EXIT Magazin kiadását – teszi hozzá a fejleményekhez a mediainfo.hu.
Az Est Media 2012-ben 1,071 milliárd forint konszolidált árbevételt ért el az előző évi 1,26 milliárd forint után. Adózás utáni vesztesége 3,24 milliárd forintra nőtt a 2011. évi 2,22 milliárd forintról. A veszteség növekedése a társaság értékelése szerint a Sziget Kft.-részesedés, valamint a nem médiatevékenységhez kapcsolódó más befektetések értékesítése kapcsán elszámolt árfolyamveszteségnek tudható be.
A társaság közgyűlése június 14-én az alaptőke leszállításáról döntött, saját tőkéje ugyanis a jegyzett tőke kétharmada alá csökkent a 2012. december 31-i mérleg szerint. A jegyzett tőke a közgyűlés döntése szerint 3,959 milliárd forintról 198 millió forintra csökkent.