Rádől a Dominó az iPhone-ra
Háttérbeszélgetésen, sms-ben jött az igen Langsteiner Marianne, a T-Mobile marketing igazgatója telefonjára, hogy elmondhatja a hírt a jelenlevőknek: hétfőtől Dominó csomagban is kapható lesz az Apple okostelefonja, az iPhone. Nagyjából azonban ennyi, amit elárulhat a T-Moblile az IPhone-üzletről. Azt például nem, hogy az elmúlt három hónapban összesen hány ilyen készüléket adtak e Magyarországonl, ezt ugyanis a Deutsche Telekom csoportszinten akarja közölni. Meg aztán maga az Apple sem ad szabad kezet a szolgáltatóknak, minden közleményt, hírt vele előre leegyeztetve szabad a sajtónak kiadni.
Ha a felhasználók kezében levő készülékek számáról nem is tudott az igazgató beszélni, egy friss felmérés eredményeiről beszámolt. E szerint 400 megkérdezett – akikkel 45 perces mélyinterjúkat készítettek, és 13 százalékuk divatból vette meg – az adható öt pontból 4,7-nél nem adott rosszabb osztályzatot a készülékre. Ilyenre példa még nem volt a szolgáltató praxisában. Mint ahogyan arra sem, hogy egy ilyen csúcskategóriás eszközt a vevők 97 százaléka használjon internezetésre is – általában az ügyfelek 20-30 százaléka szokta kihasználni ezt a funkcióját a mobiltelefonnak. Még a legkevésbé népszerű funkciót, a GPS-navigációt is igénybe veszi az iPhone tulajdonosok háromnegyede. Az nem derült ki, hogy az IPhone-szolgáltatás árát hanyasra értékelte a nagyérdemű, viszont a hozzá tartozó tarifacsomagokat jónak értékelték, ami megint csak nem jellemző a fogyasztókra, akik jellemzően mindig olcsóbb szolgáltatásokat kívánnának..
Langsteiner Marianne szerint az iPhone-be invesztált befektetés jóval hamarabb meg fog térülni, mint amire korábban számítottak.