Egy euróért eladták a magyar Electro Worldöt

A milliárdos adósságokat felhalmozó elektronikai lánc új tulajdonosa a román TechnomarketDomo Holding lett, amely mindjárt két új áruházat is nyitna nálunk.

A romániai Domo Holding érdekkörébe tartozó EW Electro Retail Ltd. vette meg a magyarországi Electro World áruházakat. Az eddig tulajdonos a  brit DSG International megerősítette, hogy egy euróért adta el a kilenc magyarországi áruházat.

John Browett a DSG részéről úgy fogalmazott, hogy a saját részvényeseinek az a legjobb, ha értékesítik a hazai üzletláncukat, míg cseh Electro World-öt egyelőre megtartják, míg a lengyelországiról később döntenek. 

A műszaki cikkek piacán Délkelet-Európában vezető cégcsoport magyarországi megjelenésével alacsonyabb árakat, folyamatos akciókat ígér, és már 2009-ben két új Electro World áruház megnyitását tervezi.

Az utóbbi fél évben gyakran fellebbentek hírek a hazai Electro World hálózat nehéz helyzetéről: sajtóértesülések szerint a cég mára milliárdos nagyságrendű tartozásokat halmozott fel, és folyamatosan napirenden volt az eladása.

A DSG még tavaly áprilisban jelentette be, hogy átvilágítja a cégbirodalom egyes tagjainak a helyzetét, és felülvizsgálja azokat, így a magyar Electro World esetleges eladását is ennek az auditnak a végeredményéhez kötötte.

A jelek szerint a hivatalosan áprilisban lezárult audit után megkezdődött a cég értékesítése, sajtóinformációk szerint több, a régióban jelen lévő elektronikai vállakozás is pályázott az Electro World-re - köztük volt a Domo is.

Ezután néhány héttel ezelőtt az Electro World többmilliárdos tőkeemelést hajtott végre, amiről sejthető volt, hogy a későbbi eladás előtt azzal egyengetik a terepet, hogy rendezik a cég adósságait.

A vevő Délkelet-Európában piacvezető az elektronikai műszaki cikkek piacán. Romániában, Bulgáriában és Szerbiában több mint 250 áruházat működtet Domo és Technomarket márkanevek alatt. A cégcsoport 2008. évi nettó árbevétele meghaladta a 600 millió eurót. A cég közleménye szerint a csoport közép-kelet-európai terjeszkedési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a magyar és a szlovák piacra való belépés, ennek első lépése a kilenc áruházból álló hazai Electro World-lánc megvásárlása, mellyel a cég jelentős piaci részesedést szerzett  Magyarországon.

A cég szerint az intenzív terjeszkedési terv első lépéseként 2009-ben két új Electro World áruház nyílik Magyarországon, így Miskolcon, valamint a budai Skála helyén épülő Allee bevásárlóközpontban.

Az Electro World Magyarország Kft. 2002-ben nyitotta meg első áruházát Budaörsön. Azóta Budapesten a Campona bevásárlóközpontban és az Aréna Plazában, valamint Soroksáron, Budakalászon, Dunakeszin, Pécsett, Debrecenben és Nyíregyházán nyíltak Electro World-üzletek. Az Electro World jelenleg 432 főt foglalkoztat Magyarországon, és az év végéig mintegy 100 új munkahely megteremtését tervezi.

Soroksáron a megnyitáskor másként gondolták
Soroksáron a megnyitáskor másként gondolták
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.