Duplázott az Axel Springer
Közel kétszeresére nőtt az Axel Springer adózott eredménye az első negyedévben az egyes üzletágak jó teljesítményének, a hirdetési piac feléledésének, illetve a költségtakarékosságnak és az átszervezéseknek köszönhetően.
A társaságnak adó után a kiigazításokat figyelembe véve 62 millió euró nyeresége keletkezett az egy évvel korábbi 34 milliót követően.
Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény) 119 millió euróra nőtt 80 millióról, a bevétel 7 százalékkal 664 millió euróra emelkedett.
A jó eredményekhez elsősorban a digitális média járult hozzá: első ízben fordult elő, hogy ez az üzletág 160 millió eurós bevétellel megelőzte a belföldi folyóirat kiadás forgalmát, főként felvásárlások révén.
Organikusan 8,4 százalékkal növekedett a digitális média üzletág, a felvásárlásokat is figyelembe véve 50 százalékos volt a bevételnövekedés.