Dübörög a kapszulás kávék piaca
Két számjegyű növekedést ért el 2012-ben a Nespresso – tette közzé a vállalat. Ez egyben azt is jelenti, hogy dübörög a kapszulás kávék piaca. A cég terjeszkedett a stratégiailag fontos ázsiai, csendes-óceáni, illetve amerikai régióban is. A nagy gonddal kiválasztott földrajzi területeken megvalósított terjeszkedés vállalati stratégiája továbbra is kifizetődő, hiszen az elmúlt öt évben háromszorosára nőtt a nem hagyományos európai piacokon elért bevétel részaránya. A finn és a tajvani piacokon történő megjelenéssel a Nespresso-termékek már közel 60 országban érhetők el világszerte - írja a cég, hozzátéve, hogy a vállalatok számára történő értékesítés is nőtt tavaly.
76 százalékos újrahasznosítási kapacitásával a Nespresso már egy évvel a tervezett időpont előtt túlteljesítette a kapszulák 75 százalékának újrahasznosítására vonatkozó kötelezettségvállalását. Év végére már több mint 20 000 gyűjtőpont működött 21 országban világszerte, kiegészülve a németországi, svédországi és finnországi Zöld Pont rendszerrel. A cég egy harmadik gyártóközpontot hoz létre a svájci Romontban. Ez a beruházás 300 millió svájci frank értékű.
– Folyamatos sikerünk kulcsa, hogy biztosítjuk a magas minőséget a kávébabtól a kávéscsészéig, hogy különleges ízekkel lepjük és örvendeztetjük meg fogyasztóinkat, és hogy különleges párbeszédet tartunk fenn a Nespresso Club tagjaival – mondta Richard Girardot, a Nestlé Nespresso SA vezérigazgatója. 2012-ben a cég 52 új boutique üzletet nyitott, a teljes Nespresso kereskedelmi hálózat 48 ország 199 városának több mint 300 boutique-jából áll, melyek közül 31 Észak- és Dél-Amerikában, míg 68 az Ázsia, Óceánia, Afrika és Közel-Keleti térségben található.