Drágul, mégis habzsoljuk a jégkrémet
Az elmúlt tizenkét hónap során értékben 5 százalékkal nőtt az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása. Az országban eladott teljes élelmiszermennyiséget nézve 2011. február és 2012. január között az előző év hasonló időszakhoz viszonyítva a mennyiség változatlan maradt - közölte a Nielsen.
A cég által folyamatosan mért 90 élelmiszer-termékcsoport éves forgalma ebben az időszakban meghaladta az 1 350 milliárd forintot.
Az értéket tekintve kétszámjegyű növekedést regisztráltak például a tejföl, étolaj, margarin és jégkrém kiskereskedelmi forgalmában.
Értékben és mennyiségben is többet adtak el a boltok például húskészítményből, sörből, szénsavas üdítőitalból, táblás csokoládéból és jégkrémből.
A bolttípusok közül két csatorna pozíciója javult: a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése 1-1 százalékponttal nőtt, 34 illetve 10 százalékra.
1-1 százalékponttal csökkent a legnagyobb, 2 500 négyzetméter feletti, továbbá az 51-200 négyzetméteres boltok piacrésze, 30 és 18 százalékra.
A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetőjét, aki regionális szempontból változatos trendekre hívta fel a figyelmet. Az átlagosan 5 százalék felett bővülés mellett az északnyugati, északkeleti és délnyugati megyékben 9, 8, illetve 6 százalékos növekedést mértek. Ezzel egy időben a Budapestet és Pest megyét magában foglaló központi régióban az eladások átlag alatt, 2 százalékkal emelkedtek. A délkeleti térség plusz 4 százalékot produkált.