Drágám, a repülőről hívlak!

Egy évvel azután, hogy az Európai Bizottság szabályozta a repülőgépeken történő mobilozást, már 27 európai járat fedélzetén használhatják az utasok saját maroktelefonjaikat, s ez a szám év végére várhatóan a duplájára nő majd. A szolgáltatás legalacsonyabb díja jelenleg hívás esetén körülbelül percenként 1,60 euró, míg egy sms 0,43 euróba kerül.

Egy évvel azután, hogy az Európai Bizottság szabályozta a repülőgépeken való biztonságos mobiltelefon-használatot, 27 európai gépen található olyan berendezés, amely lehetővé teszi a GSM-telefonok használatát az európai légtérben - közölték csütörtökön Brüsszelben. Az EU legfőbb végrehajtó testületének becslése szerint ez a szám 2009 végére várhatóan megduplázódik.

Különösen az üzletemberek és a fiatalabb utazóközönség telefonálna szívesen repülés közben, ugyanakkor a lehetőség az európai cégek számára is új üzleti távlatokat nyit - mondta Viviane Reding, az információs társadalomért és médiáért felelős biztos. Az EU-szabályozás biztosítja, hogy a szolgáltatóknak az európai légtérben való mobilhasználathoz nem kell különböző tagállamok engedélyeztetési eljárásaihoz folyamodniuk. Eddig három európai légitársaság - az ír Ryanair, a portugál TAP és a brit bmi - kezdte meg légiflottája felszerelését a megfelelő berendezésekkel.

Reding szerint a szolgáltatóknak ügyelniük kell arra is, hogy a díjak ésszerű kereteken belül maradjanak. A mostani adatok szerint a szolgáltatás legalacsonyabb díja hívás esetén körülbelül percenként 1,60 euró, sms küldésekor pedig 0,43 euró. A "légi roaming", vagyis a repülőgépen lebonyolított mobilhívások és üzenetküldés kezelése nem különbözik a földi szolgáltatások keretében nyújtott nemzetközi barangolásétól. Az első példák azt jelzik, hogy a szolgáltatás díja jóval alacsonyabb, mint a repülőgépek fedélzetén korábban nyújtott hagyományos, műholdas összeköttetéssel biztosított telefonszolgáltatásé.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.