Drágább lett a cascója? Köszönje a kormánynak

A casco-biztosítások után kivetett adó miatt az új szerződések átlagdíja hét százalékkal magasabb, mint tavaly ilyenkor.

Az utóbbi évek csökkenése (néhány év alatt csaknem feleződött a díjszint) és a tavalyi stagnálás után idén drágább lett a casco. A Netrisk adatai szerint a biztosítás átlagdíja hét százalékkal nőtt 2013-hoz képest, és alérte az évi 70 600 forintot. Az emelkedés mértéke talán soknak látszik a negyven éve nem látott szintű inflációhoz képest, ám valójában a biztosítók meglehetősen visszafogottan drágítottak. Tavaly év eleje óta ugyanis a biztosítók 15 százalékos biztosítási adót fizetnek a casco-bevételeik után.

Vagyis a piaci verseny miatt az adó felét a társaságok nem hárítják át ügyfeleikre. Igaz, jelentősebb emelésre azért sincs lehetőségük, mivel a személygépkocsi-állomány folyamatos öregedése miatt egyre kevesebben kötnek teljeskörű cascót – monjda Sebestyén László vezérigazgató.

A Netrisk tapasztalatai szerint a casco-piacon nem tapasztalható a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításhoz (kgfb) hasonló árverseny. A biztosítók inkább az időszakos akciókkal (például a kgfb-kampány során alkalmazott együttkötési kedvezmény), a szegmentált célcsoportoknak kialakított új termékekkel (így az idősebb autókra kidolgozott olcsóbb ajánlatokkal), illetve különféle részbiztosításokkal (minicasco, lopás-, törés-, szélvédő- vagy kátyúbiztosítás) igyekeznek bővíteni ügyfélkörüket.

Növelhetné a teljes körű casco népszerűségét egy olyan termék piaci bevezetése , amely a gépjármű-használattal arányos díjszabást alkalmaz, így akár évközben is módosulhatna az ügyfél által fizetendő díj annak függvényében,hogy mennyit és hogyan használta az autóját. Ilyen biztosítás azonban egyelőre nincsen a hazai piacon.

Kis odafigyeléssel azonban sokan még most is spórolhatnak az éves casco-díjon. Az év végén váltók számára kézenfekvő opció az együttkötési kedvezmény: a legutóbbi kötelezőkampányban, a kgfb-vel együtt megkötött casco-szerződések átlagdíja 51 200 forint volt, ami több mint 27 százalékkal marad el az aktuális évközi díjszinttől.

Az önrész mértékének változtatása szintén jelentős diszkonttényező lehet. Elgondolkodtató, hogy a legkedvezőbb, 10 százalékos, minimum 50 ezer forintos önrészt kilenc százalékponttal kevesebben választják, mint egy évvel ezelőtt – ők immár éppen a felét teszik ki csupán az összes autósnak. Ennek az a magyarázata, hogy a 100 ezer forintos önrész rögtön mintegy 10 százalékos diszkontot jelent. Az elektronikus kommunikáció, az elektronikus díjfizetés, illetve a féléves vagy éves fizetési ütem további kedvezményt nyújt az autós számára.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.