Drága üzemanyag: olcsóbban, de hogyan?

Újabb csúcsokat döntenek meg az üzemanyagárak: a magánszemélyek kevesebb autózással, határ menti üzemanyag beszerzéssel, az áremelkedések előtti feltankolással igyekeznek a helyzeten könnyíteni. A KBC Autolease szakértője ismerteti a céges autóparkoknál alkalmazott lépéseket.

Egy évvel ezelőtt a benzin átlagára 255, a gázolajé 250 forint volt ma átlagosan 330 illetve 303 forintért tankolhatunk, és az előrejelzések szerint nyáron akár 350 forintos benzinnel is számolni kell - egy gépkocsi üzemeltetési költségei között jellemzően az első helyen szerepelnek az üzemanyag beszerzésre fordított kiadások. Logikusnak tűnő lépés, hogy a cégek ezt a költségelemet szigorúbb ellenőrzés alá vetik. A KBC Autolease ügyfélkörében részben a gazdasági válság, részben a növekvő üzemanyagárak miatt jelentősen megnőtt az autóhasználat korlátozása.

„Vannak azonban ésszerű korlátai az ilyen típusú költségvisszafogásnak, hiszen egy idő után a működést kockáztathatja, ha egy-egy munkatárs bizonyos kilométerhatár felett nem használhatja a céges autót. Ügyfeleink a kilométer-korlátozások mellett kevésbé drasztikus, és hosszabb távon is költségcsökkentést eredményező lépéseket tesznek: alaposabban átgondolják, milyen autótípusokat szerezzenek be, és élnek a központi üzemanyag beszerzés, a benzinkártya adta lehetőségekkel." - mondja Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.

„A céges autókhoz a vállalkozások jellemzően az üzemanyagkártya szolgáltatást is igénybe veszik. Ez több ponton is megtakarítást jelenthet számukra. Egyrészt a flottakezelő cégek a benzinkút hálózatokkal kötött megállapodásaik révén olcsóbban juthatnak az üzemanyaghoz, és ennek előnyét a flottakezelést igénybevevő vállalkozások élvezhetik. Másrészt az üzemanyagköltség később jelenik meg a számlájukon, hiszen mind az üzemanyag társaságok, mind a flottakezelők utólag számlázzák ezeket a tételeket, és ez bizonyos időszakokban likviditási szempontból is komoly előnyt jelenthet. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a benzinkártyákhoz kapcsolódó, havi szinten elkészített üzemanyagriportok segíthetnek a túlfogyasztások kiszűrésében, vagy az emelt teljesítményű üzemanyagok használatának optimalizálásában, amivel újabb megtakarításokat érhetnek el a cégek."- részletezi a lehetőségeket a KBC Autolease szakértője.

Megfigyelhető egy olyan tendencia is, hogy a vállalkozások növekvő érdeklődést mutatnak a kisebb fogyasztású benzines vagy a dízel meghajtású gépjárművek iránt. Míg korábban a céges autók esetén ritkán mentek 2000 ccm teljesítmény alá, ma már gyakori, hogy 1300-1400 ccm hengerűrtartalmú autókra is ajánlatot kérnek a céges autópark összeállításakor.

Mind a dízel-, mind a benzinüzemű kategóriában egyre több gyártó jelenik meg a piacon olyan kis hengerűrtartalmú turbómotorokkal, amelyek teljesítménye megfelel a vállalati autók körében korábban népszerű 1.6 literes benzines típusoknak, fogyasztásuk azonban jelentősen alacsonyabb. A vállalati szférában nem jellemző ugyanakkor a gázüzemű autók iránti kereslet növekedése.

Már-már megszokott jelenség az országhatár mentén a benzinturizmus. A KBC Autolease tapasztalatai szerint a költségcsökkentésnek ezt a formáját legfeljebb a határok közelében működő mikro- és kisvállalkozások alkalmazzák.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.