Diplomaták lesznek a kereskedelemfejlesztők?
Christian Siebert, az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari főigazgatóságának nemzetközi ügyek osztályának vezetője arról tájékoztatta a résztvevőket, hogy 2011 közepére új EU stratégiát fogadnak el a kis- és középvállalkozások 3. országban történő tevékenysége támogatására. A 2014 utáni költségvetést jelenleg tervezik, új eszközöket/rendelkezéseket az új stratégia elfogadását követően vezetnek be, nagyban támaszkodni kívánnak a meglévő rendszerekre.
Michael Scherz, az Advantage Austria marketing igazgatója és Karl Hartleb, az Advantage Austria ügyvezető igazgató-helyettese bemutatták „go international” (nemzetköziesedés) programjukat. Évi 25 millió Euróval támogatják a programot, melynek lényege, hogy a vásárokon nemcsak a kiállítókat támogatják részvételi díjuk 30 százalékának átvállalásával, hanem úgynevezett „expert corners”-t (szakértői sarok) is létrehoznak egyetemekkel/kutatóintézetekkel.
Weboldaluk 28 nyelven tartalmaz információkat; pénzügyi támogatást adnak piacra lépésre azon cégeknek, melyek innovatív terméket/szolgáltatást kívánnak külföldre vinni.
Az 1950-es évek vége óta tartó együttműködés célja, hogy az egyes országok kereskedelemfejlesztési intézményeinek képviselői együtt találjanak megoldásokat az EU előtt álló problémákra.