Demján Sándor: Vészhelyzet van!
– Kilenc éve azt mondtam egy interjúban, hogy vészhelyzetben van a magyar gazdaság, és lassan mi leszünk a régió legszegényebb országa. Mára igazam lett, most már igazán vészhelyzet van. Vészhelyzetben pedig meg kell találni a kilábalási stratégiát – mondta Demján Sándor a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége rendezvényén, amelyen hivatalosan is elindították a kis- és középvállalkozások közös beszerzéseit segítő rendszert. Hozzátette, volt egy ötlete, amely lényege, hogy ha sok kicsi cég összefog, akkor a gazdasági erejük és alkupozíciójuk közelít a nagyvállalatokéhoz.
Az elgondolás ma kézzelfoghatóvá vált azzal, hogy a Vosz-Besz Zrt. együttműködési megállapodást írt alá legelső partnereivel, a az MVM Partner Zrt.-vel, a Vodafone Magyarország Zrt.-vel, a Porsche Hungária Kereskedelmi Kft.-vel, a Shell Hungary Zrt.-vel és a Gablini Cégcsoporttal. A megállapodásoknak köszönhetően a hazai kis- és középvállalkozások beszerzéseik során olyan árkedvezményhez jutnak, amely eddig csak nagyvállalatok számára volt elérhető.
Számítások szerint összesen havi 30-170 ezer forintot takaríthat meg az a kisvállalkozás, amely csatlakozik a beszerzési rendszerhez. Az áramon maximum 50 ezer, a telefonon, a biztosításon, az üzemanyagon pedig 30-30 ezer forinttal csökkenhetnek a költségek – mondta Szűcs Péter, a Vosz-Besz vezérigazgatója. Hozzátette, arra számítanak, hogy 2013 végéig nagyjából 60 ezer tagja lesz a közösségnek, akik 38 milliárd forintot megtakarítást nyernek a rendszerrel.
Demján Sándor arra számít, hogy összességében 150 ezer kis- és középvállalkozás csatlakozik majd a beszerzési rendszerhez, ami már egy akkora piac lesz, amelyért érdemes küzdeniük a szolgáltatóknak. A beszállítói oldalt is folyamatosan bővíteni akarják, s a cél, hogy a termeléshez szükséges nyersanyagtól kezdve az irodaszeren át bármit megkaphassanak kedvezményes áron a vállalkozások. Szerinte minden gazdasági előnyt meg kell ragadni a jelen körülmények között.
Mint Demján Sándor mondta, addig is, amíg a kormány ad komoly segítséget a kis- és középvállalkozásoknak, meg kell próbálni talpon tartani a szektort. Már csak azért is, mert Magyarországot csak a gazdaság talpraállítása tudja megmenteni – jelentette ki. Hozzátette, csak növekedésen keresztül tudjuk a szegénységet megszüntetni Magyarországon. Ha nincs növekedés, marad a szegénység.
Bally Attila, az MVM Partner Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta: idén kiemelt figyelmet fordítanak a kis- és középvállalkozások megszólítására, hatékony kiszolgálása. A Vosz-Besz kezdeményezését éppen ezért az elejétől fogva üdvözölték. Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. elnöke szerint valami jó dolog van születőben. Mint mondta, amikor tudomásukra jutott a szerveződés, több más távközlési szolgáltatóval egyetemben, azonnal jelentkeztek. Az ajánlatokat megversenyeztette a Vosz, s a Vodafone jött ki győztesen. Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója azt emelte ki, hogy az együttműködésből nemcsak a kisvállalkozások, de a Porsche Hungaria és annak márkakereskedői is profitálhatnak.
Erényi Balázs, a Shell Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, az együttműködés keretében kidolgoztak egy új euroShell Card – VOSZ-BESZ Partnerkártya ajánlatot, amelynek keretében a Vosz-Besz tagok készpénz használata nélkül vásárolhatnak üzemanyagot az ország közel 240 Shell töltőállomásán. Mivel az euroShell Card hitelkártyaként működik, a cégeknek elég később kifizetniük az üzemanyagot, első körben a hitelkeretük terhelődik. Gablini Gábor, a Gablini cégcsoport vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy ők az egyetlen középvállalkozás, amely beszállítói oldalon csatlakozik a megállapodáshoz. Mint mondta: szeretnénk, ha a rendszerhez csatlakozó partnereink éreznék, hogy hasonló kihívásokkal kell szembenéznünk, közös nyelvet beszélünk.