Adakozó autógyárak: amikor az abroncs is örömforrás

Örömautózás, ajándékabroncs és adományautóból befolyt milliók: sokféleképpen lehet támogatni egy-egy ügyet. A cégek profiljukhoz illően segítenek.

 

Az árverésből befolyó összeget az NGYSZ kapja
Az árverésből befolyó összeget az NGYSZ kapja
A szerző felvétele

 

Magyarországi gyárának beindítása óta támogatja például a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálatot (NGYSZ) a Mercedes-Benz, amely 2012-ben jótékonysági aukcióra bocsátotta az első kecskeméti B osztályt, s ennek köszönhetően az NGYSZ húszmillió forint adományt kapott. 2013-ban a többi közt a Segíts egy mosollyal kampány keretében, az első hazai CLA-modell felületének értékesítésével segítette a szervezet tevékenységét, ebből a kampányából több mint 6,5 millió forint támogatás gyűlt össze. Az adakozáshoz bárki csatlakozhatott: az ötször öt centiméternyi karosszériafelületek ára tízezer forintról indult, az autó kiemelten látható részleteire harmincezerért lehetett egy-egy aláírással felkerülni.

2015 januárjában a kecskeméti Mercedes-gyár szalagjáról legördült az első CLA Shooting Braket, amelyet számos különleges tárggyal együtt nagyszabású gálaesten árvereznek el május 28-án. A felajánlásokból beérkező teljes összeg a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálathoz kerül, amely azt a gyerekek vizsgálatára kezelésére, fejlesztésére fordítja, elsősorban saját szakorvosi rendelőjében és fejlesztőintézetében, valamint a fóti Lovasterápiás Központban.

Adományozási programjának keretében két év alatt a Hankook Tire Magyarország százmillió forint értékben 4600 gumiabroncsot adományozott közhasznú szervezeteknek. A kedvezményezettek között volt az Országos Mentőszolgálat és a Magyar Vöröskereszt, valamint a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatósága, amely a tavalyi, csaknem ezer abroncs mellett további támogatásban is részesült: a dél-koreai vállalkozás jóvoltából a tűzoltóság húsz gépkocsivezetője vehetett részt speciális vezetéstechnikai tréningen a zsámbéki Driving Campben.

Tavasszal a Hungaroring adott otthont az Örömautózás a beteg gyerekekért 2015 elnevezésű jótékonysági rendezvénynek, ehhez idén a BMW Group Magyarország és stratégiai partnere, a Magyar Állami Operaház is csatlakozott. Az 1998-ban életre hívott esemény célja kettős: beteg gyermekek szórakoztatása azáltal, hogy kiragadják őket a kórházi környezetből, továbbá a figyelem felkeltése az iránt, mekkora felelősséggel és áldozattal is jár a súlyos betegségben szenvedő gyermekek ápolása. A rendezvény sikerét mutatja, hogy az elmúlt hét évben az autóversenyzés elitje mellett sok olimpikon, színész és más ismert személy, valamint egyre több cég is csatlakozott hozzá.

(A cikk a Népszabadság Jótett című szponzorált oldalán jelent meg.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.