Dárdaival, Hajnallal csábítjuk a német turistákat

A többi között Dárdai Pál és Hajnal Tamás reklámozza Magyarországot - és a gyenge forint miatt lényegesen többet érő euró vásárlóerejét - a Magyar Turizmus Zrt. legújabb német reklámkampányában. A cél, hogy minél több német turistát csábítsanak hozzánk.

A nagyszabású müncheni plakátkampány mellett, híres Bundesliga játékosok segítségével kampányol a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) Németországban. A cél, hogy felhívják a németek figyelmét az euró magas magyarországi vásárlóértékére. A szlogen: „Jetzt 20% mehr Urlaub fürs Geld”(Most 20 százalékkal több nyaralás a pénzéért).

Az MT Zrt. németországi külképviselete, a korábban már többször bevált módszerrel, azaz híres sportolók aktív közreműködésével hívja fel a figyelmet a hazai árelőnyre. Dárdai Pál és Hajnal Tamás méltán híres Bundesliga és magyar válogatott játékosok az árelőny mellett a magyar tájak szépségéről és változatosságáról, illetve az egyedülálló hazai egészségturisztikai kínálatról nyilatkoztak. Az anyagot Németországban 24 hírügynökség, 158 újság, 241 tv- és rádióadó, illetve több száz onlájn hírportál kapta meg.

A kampányhoz természetesen új – konkrét összehasonlító árakat tartalmazó – honlaprész is tartozik, amely az ungarn-tourismus.de oldalon megtekinthető.

Dárdai Pál az egyik kampányfotón
Dárdai Pál az egyik kampányfotón

Annál is inkább szükség van az önreklámra, mert - mint az a minap a Negyven év a vendéglátás és a szállodaipar fejlődéséért című konferencián elhangzott - a turizmus visszaesése riasztóan magas, kétszámjegyű lehet, az éttermek bevételének csökkenése pedig becslések szerint eléri a 30-40 százalékot.

Mint azt Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke elmondta: a válságból való kilábaláshoz szükséges, hogy továbbra is megmaradjanak a jelenlegi feltételek mellett az üdülési csekkek és az étkezési utalványok, az adók és a bürokrácia csökkenjen, a vállalkozók hitelhez jussanak. Elkerülhetetlen a fekete- és a szürkegazdaság kifehérítése, amely csak úgy történhet meg, ha mindenki számlát ad, és bejelentett dolgozót foglalkoztat.

A jubileumi konferencián Tóbiás János, a Danubius Hotels Group általános vezérigazgató-helyettese egy tanulmányt ismertetett, amely a magyar szállodaipar jelenlegi helyzetét és jövőképét vizsgálta. A visszaesés már most is kétszámjegyű az ágazatban, hívta fel a figyelmet Tóbiás János. A szállodai kapacitások a 3-5 csillagos kategóriában 2000-hez képest 2008-ra közel 41 százalékkal növekedtek Magyarországon, míg az egy szállodai szobára eső vendégéjszakák száma az elmúlt négy év alatt 13 százalékkal csökkent, és a realizált átlagárak is folyamatosan mérséklődtek.

A versenyképességet és a jövedelmezőséget negatívan befolyásolták olyan tényezők is, mint az áfa-emelés, a forint árfolyamának ingadozása, az energia- és az élelmiszerárak változásai, az élőmunka költségeinek és a szállodaipar adóterhelésének növekedése.

Tóbiás János kiemelte: szerencsétlen egybeesés, hogy a 2008 második felében kezdődő globális pénzügyi és gazdasági válság a hazai szállodaipart éppen a mélypontján érte el. A versenyképesség csökkenéséhez hozzájárult, hogy stagnált a kereslet, nőtt a szállodai szobák száma, miközben romlott a gazdálkodás feltételrendszere.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.