Csomagszállításra is jó lehet az Uber
Az Uber-használók körében végzett legfrissebb piackutatásról a Privátbankár számolt be. A jelenleg 55 ezer regisztrált utast és több mint ezer autós partnert számláló magyar Uber egy korábbi felmérés szerint Budapesten a tömegközlekedés kiegészítőjeként talált piaci résre, miután kiderült, hogy az Uber-utazások csaknem harmada a metróállomások közeléből indul, vagy ott végződik.
A magyar Uber-használói közösségről a felmérésből kiderült, hogy ők jellemzően fiatalok, 60 százalékuk 25-34 év közötti, ugyanakkor többen használják a szolgáltatást a 35-44 korosztályból, mint a 18-24 év közötti korcsoportból. A válaszadók kétharmada felsőfokú végzettségű, 65 százalékuk alkalmazott vagy vezető, és közel 50 százalékuk a belvárosban, 42 százalékuk pedig a főváros peremkerületeiben vagy a külvárosban él.
Az Uber-közösségben rejlő potenciális, azaz könnyedén megvalósítható szolgáltatások közül a megkérdezettek 53 százaléka a futárszolgálatot, 42 százalékuk az áru-, 32 százalékuk pedig az étel-házhozszállítás ötletét tartja a legjobbnak – állapították meg. A piac megszondázása nyilván nem volt véletlen.