Csomagszállításra is jó lehet az Uber

Futárszolgálat, áru-házhozszállítás és nagy csomagok szállítása, valamint azonnali ételkiszállítás – ezekre a szolgáltatásokra van sorrendben a legnagyobb igény az Uber-használók körében, vagyis elképzelhető, hogy a kereslet nyomán hamarosan ezekkel bővülhet a Uber közösségi autózás magyar közösségének profilja.

Az Uber-használók körében végzett legfrissebb piackutatásról a Privátbankár számolt be. A jelenleg 55 ezer regisztrált utast és több mint ezer autós partnert számláló magyar Uber egy korábbi felmérés szerint Budapesten a tömegközlekedés kiegészítőjeként talált piaci résre, miután kiderült, hogy az Uber-utazások csaknem harmada a metróállomások közeléből indul, vagy ott végződik.

A magyar Uber-használói közösségről a felmérésből kiderült, hogy ők jellemzően fiatalok, 60 százalékuk 25-34 év közötti, ugyanakkor többen használják a szolgáltatást a 35-44 korosztályból, mint a 18-24 év közötti korcsoportból. A válaszadók kétharmada felsőfokú végzettségű, 65 százalékuk alkalmazott vagy vezető, és közel 50 százalékuk a belvárosban, 42 százalékuk pedig a főváros peremkerületeiben vagy a külvárosban él.

Az Uber-közösségben rejlő potenciális, azaz könnyedén megvalósítható szolgáltatások közül a megkérdezettek 53 százaléka a futárszolgálatot, 42 százalékuk az áru-, 32 százalékuk pedig az étel-házhozszállítás ötletét tartja a legjobbnak – állapították meg. A piac megszondázása nyilván nem volt véletlen.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.