Csökkenő Suzuki-profit
Üzleti évének első felében ugyan csökkent a japán Suzuki Motor nyeresége, de profitkilátásait a márciussal végződő egész évre vonatkozóan a korábbi négyszeresére emelte.
Ez elsősorban az indiai eladások felfutásának köszönhető, de a japán autógyártó profitálni tud abból is, hogy a vásárlók egyre inkább a kis fogyasztású autókat preferálják.
An employee is reflected in a Suzuki Motor's car at a Suzuki Motor showroom in Tokyo June 2, 2009. Bankrupt General Motors Corp said Chinese sales jumped 75 percent in May, but it warned further expansion in Asia-Pacific depended on the region's success in raising money in a difficult credit environment. REUTERS/Toru Hanai (JAPAN TRANSPORT BUSINESS)
Az adózott eredmény 12,51 milliárd jen volt a szeptemberrel végződött első fél évben, 63,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Az értékesítés 31,3 százalékkal csökkent, 1182 milliárd jenre. Az üzemi eredmény 47,5 százalékkal 1,84 milliárdra esett vissza.
A vállalat a márciussal végződő üzleti évében 40 milliárd jen üzemi eredményt vár a korábban jelzett 10 milliárd helyett. Az adózott eredmény várhatóan 15 milliárd körül alakul. Előzőleg 5 milliárdot prognosztizáltak.
Indiában a Suzukinak van a legnagyobb piaci részesedése.