Csökken a cégek ajándékozási kedve

A gazdasági válság miatt jelentősen csökken a hazai cégek karácsonyi reprezentációs ajándékozási kedve. Míg tavaly a nagyvállalatok harmada, most csupán negyedük tervezi partnereit reklámajándékkal meglepni.

A recesszió miatt csökken a magyar cégek ajándékozási kedve, és az erre szánt összeg is - áll a Promo Direkt Marketing és Piackutató Kft. felmérésében.

A társaság közleménye szerint a felmérésben 3 ezer céget kérdeztek meg, amelyek közül érdemben 1300 válaszolt.

A válaszadók 44 százaléka szívesen fogadna ajánlatot reklámajándékos cégtől, míg ez az arány egy évvel korábban 48 százalék, azt megelőzően pedig 55 százalék volt.

A cégek 42 százaléka az irodaszerek, az írószerek, a nyomtatványok, a naptárak és a CD-k után érdeklődik. Ezt követi az italokat, édességeket, divatcikkeket keresők aránya. Az egyéni, exkluzív ajándékok iránti érdeklődés csak 1-2 százalékot tesz ki.

Az előző évi 27 százalékról 44 százalékra tovább emelkedett azoknak az aránya, akik nem tudták megmondani, konkrétan mennyit is költenek ajándékozásra.

A Promo Direkt közlése szerint a 100 ezer forint alatt költő cégek aránya 31-ről 37 százalékra növekedett, a 100-500 ezer forint között költőké pedig 53-ról 48 százalékra csökkent egy év alatt. A tavalyi jelentős csökkenés után tovább esett a félmilliónál, főleg az egymilliónál többet költő cégek száma.

Míg tavaly és tavalyelőtt is az összes nagyvállalat egyharmada jelezte a karácsonyi reklámajándék-rendelést, az idén már csak egynegyedük szándékozik élni ezzel a lehetőséggel. Hasonlóképpen csökkent az egyéb időszakban rendelők aránya, amely jelenleg  8,5 százalékot tesz ki a tavalyi 13 százalékkal szemben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.