Csokiverseny:a tojás a nyerő

Az Édességgyártók Szövetsége reméli, hogy idén húsvétkor is folytatódik az eddigi tendencia, és több minőségi csokoládét értékesítenek majd a boltokban Magyarországon, s nem mérséklődik tovább a teljes ünnepi édességfogyasztás sem.

Sánta Sándor elnök, a szervezet budapesti sajtótájékoztatóján szerdán elmondta: tavaly húsvét környékén alig csökkent az édességfogyasztás Magyarországon a megelőző három évhez képest, ráadásul az értékesített 890 tonnás összmennyiségen belül már 588 tonnát tett ki a minőségi csokoládé. 2006-ban még a bevonó masszából készült édességekből fogyott több, ezek részaránya azonban folyamatosan csökkent az évek folyamán, 2009-ben már csak egyharmadát tette ki a teljes fogyasztásnak.

Tavaly a húsvéti édességpiac összforgalma valamivel több, mint 2,7 milliárd forint volt; ez kevéssel elmarad a 2008-astól, a korábbi évekénél azonban jóval magasabb. A szövetség adatai szerint az éves piaci forgalom meghaladja a 130 milliárd forintot. Ami a figurákat illeti, továbbra is a tojás és a nyúl volt a legkelendőbb - tavaly 400, illetve 350 tonna fogyott belőlük -, jóval kevesebbet vásároltak csibét, bárányt, valamint húsvéti zsákokat és ajándékzsákokat. A tojás és a nyúl nagyjából fej-fej mellett végez már évek óta, érdekes azonban, hogy a tojás mindig egy kicsivel megelőzi a nyulat.

További trend figyelhető meg abban, hogy nő a márkázott termékek iránti kereslet, valamint hogy minden évben újabb ízek jelennek meg. Tavaly a válság miatt a kereskedelmi láncok kicsit óvatosabbak voltak, így is került azonban újdonság a polcokra: ilyen volt például a mentolos íz, vagy a drazsékkal töltött nyúl - mondta Sánta Sándor. A piacot továbbra is a hipermarketek uralják, a szupermarketek fokozatosan zárkóznak fel a csökkenő forgalmú diszkontok mellé - mutatott rá.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.