Csirkének látszó valami a McDonald'sban
Összesen 15 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a McDonald'sra, mert a gyorsétterem-hálózat a csirkehús felhasználásával készült egyes termékei népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat – közölte a versenyhatóság szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a vállalkozás 2012. január 1. és 2013. február 12. között egyes csirkehúst tartalmazó termékeit népszerűsítő reklámokban valótlan tájékoztatást adott a termék csirkehústartalmával és az elkészítés során alkalmazott technológiával kapcsolatban. Az átlagos fogyasztó számára így nem derülhetett ki, hogy a grillként, illetve grillezettként megjelölt csirkét, illetve csirkehúst tartalmazó termékek, ezek panírozott változatai, valamint a csirkemell csíkok elnevezésű termékek alapanyagai nem pusztán csirkehúst, hanem például darált bőrt tartalmaznak – tették hozzá.
A tájékoztatás szerint a termékek olyan technológián, átalakításon – így egyebek között daráláson, felbontáson, vagy pácoláson – esnek át, amelyek hatással vannak a húsállományra.
A GVH megállapítása szerint a reklámokban megjelenő szövegek és különösen a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a bőr nélküli csirkehúsból készült termékek grillezésen, illetve panírozáson kívül nem estek át más feldolgozáson.
A versenyhivatali tárgyalás során a McDonald's képviselője azzal védekezett, hogy szerintük minden előírásnak megfelelnek a társaság termékei. Arról pedig nem tehetnek, hogy a fogyasztó mit ért „csirkehús alatt”. Szerintük a gyorséttermi vásárlókat nem érdekli, hogy a „csirkehús” pontosan milyen jellegű vagy összetételű csirkéből, illetve hogyan készült.