Csendháborító vasútépítők: zajos géplánc Kelenföld és Tárnok között

Éjszakai géplánccsattogással örvendeztetik meg Albertfalva és Kelenvölgy lakóit a vasútépítők: Kelenföld és Budafok között november 23-ig napszállta után is folytatódik a Tárnokra vezető vasútvonal második sínpárjának építése. A budafokiak az éjjeli munkák zaját az ezt követő héten élvezhetik majd.

Elébe ment a lakossági panaszoknak Albertfalván a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az állami beruházó a Kelenföld és Tárnok között dolgozó vágányépítő géplánc bemutatásának apropóját kihasználva bejelentette: a 26 kilométeres vasútvonal tizenegyedik kerületi szakaszának szomszédságában élőknek a következő hetekben nem feltétlenül lesznek zavartalanok az éjszakáik. A rosszul alvók legalábbis időszakosan sötétedés után is hallhatják majd a sínek közé zúduló zúzott kő zaját, vagy a vágányszabályozó gép hangját.

Kelenföld- Tárnok vasútvonal felújítási munkálatai - megmutatták hogyan csinálják
Kelenföld- Tárnok vasútvonal felújítási munkálatai

Talán azért, hogy senkinek ne kelljen a papírforma szerint a Nagytétény vasútállomásán működő panaszirodán érdeklődnie, az éjszakai munkavégzés menetrendjét is előre közzétették. E szerint a Kelenföld és Budafok közötti vonalszakasz szomszédságában élőknek november 14-től kilenc-tíz éjszakán keresztül kell elviselniük a máskor nem hallható zajokat. De a kíméletlenül csattogó géplánc továbbhaladása után a vasútépítés hangjait a budafokiak is kénytelenek lesznek átmenetileg eltűrni. Budafok belvárosa és a Tóth József utcai aluljáró között a vágányépítő gép november 23. és december 3. között töri majd meg az éjszaka viszonylagos csendjét.

És ezzel még nincs vége. A vágányépítéssel párhuzamosan, november 23. és december 8. között a tizenegyedik és a huszonkettedik kerületben a vasútvonalat keresztező műtárgyak átépítéséhez szükséges munkaterületek lehatárolása zajlik majd. Ezeket a feladatokat kizárólag folyamatos vágányzár mellett lehet elvégezni. Vagyis, azokban az éjszakai órákban, amikor a vonatok nem közlekednek. Így a környéken élők átmenetileg kénytelenek lesznek elviselni az ezekkel a munkákkal járó esetleges zajokat is. 

A NIF nem véletlenül aggódik a sötétedés után is zajló vasútépítés kedvezőtlen fogadtatása miatt. Albertfalván a Kelenföld–Tárnok vasútvonal átépítésének megkezdése óta rendszeresek a lakossági panaszok. Van, aki a munkálatokkal járó zajok miatt emelt szót a lakossági fórumokon, mások attól tartanak, hogy a terület kis utcáit használó, építőanyagot, esetleg sittet szállító teherautók elhaladása nyomán megrepednek a házfalak, a kerítések. A szomszédos tízemeletes lakóházakban élők között pedig sokan már a vonatok elhaladásának hangját is elviselhetetlennek tartják. Mondják: míg az új motorvonatok közlekedését szinte észre sem lehet venni, a régebbi mozdonyok vontatta szerelvények a nappali órákban is felverik álmukból a kisgyermekeket.

Az állami beruházó cégnél ígérik: a következő néhány hét kellemetlenségeiért cserébe Albertfalva és Kelenvölgy térségében egyaránt mérséklődnek a vasúti közlekedést kísérő zajhatások. A Kelenföldet Tárnokkal összekötő vasútvonal 30,9 milliárd forintba kerülő átépítése során új, az eddiginél vastagabb pályaszerkezet, korszerűbb sínpálya létesül. A hézagmenetes, hegesztett síneken a vonatok a korábbinál csendesebben, óránként akár 160 kilométeres sebességgel haladhatnak majd. De az itt élők nyugalmát szolgálja majd a pálya mentén telepített 45 ezer négyzetméter zajárnyékoló fal is.

A tervek szerint 2013 végén lezáruló munkálatok keretében átépül Kelenföld, Tárnok és Nagytétény vasútállomása, illetve az albertfalvai, a budafoki, a tétényligeti és az Érd-alsói vasúti megálló. A vonalszakaszon 12 gyalogos aluljáró és egy felüljáró létesül. Egy évvel később pedig már Kelenföldtől Székesfehérvárig új biztosítóberendezések felügyelete mellett, korszerűsített pályán közlekedhetnek a vonatok.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.