Csehszlovák koprodukcióban épül a Kelenföld-Tárnok vasútvonal

A cseh Subterra és a szlovák Doprastav konzorciuma nyerte meg a Kelenföldet a 4-es metróval is összekapcsoló szakasz megépítését. Eredetileg öten indultak a tenderen, ám a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. ebből hármat kizárt, így végül csak a Közgép maradt versenyben.

A cseh Subterra a.s. és a szlovák Doprastav a.s. S-D konzorciuma nyerte el a Budapest Kelenföld és Tárnok közti vasútvonal átépítését, amely magában foglalja a Kelenföldi pályaudvar átépítését, valamint a 4-es metróval történő összekapcsolását is. A vállalási ár 26,9 milliárd forint - jelentette be keddi sajtótájékoztatóján Reményik Kálmán a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A tenderre öt ajánlat érkezett, az árak 24,5 és 34 milliárd forint között változtak. Két ajánlatot a biztosíték rosszul kiszámolt összege miatt már menet közben, egyet pedig az értékelés során zárt ki a NIF, így a későbbi nyertes mellett a Közgép vezette KSzSK-Kelenföld Konzorcium maradt még versenyben 34 milliárd forintos ajánlatával.

Az átépítendő pálya 27 kilométer hosszú, és a projekt a Tárnok-Székesfehérvár vonalszakasz felújításához kapcsolódik. Kelenföld és Tárnok között új második vágány épül, felsővezetékkel, a közbenső állomásokat is átépítik, sőt egy új megállóhely is készül. Az állomások mellett összesen 642 parkolóhely létesül.

  A munka 2012 szeptemberében fejeződik be, néhány hónappal korábban, mint a Fehérvárig tartó folytatás.

Reményik Kálmán kérdésre válaszolva elmondta, hogy a két először kizárt konzorcium nem kezdeményezett jogorvoslati eljárást, míg az értékeléskor kizárt konzorcium eddig nem kért iratbetekintést, amely a gyakorlatban meg szokta előzni a a jogorvoslatot.
A projektet az EU támogatja, az része a Közlekedés Operatív Programnak (KÖZOP).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.