Csak bámuljuk a tévét

Magyarországon többen rendelkeznek tévékészülékkel, CD- és DVD-lejátszóval, valamint személyi számítógéppel, mint az európai átlag - közölte az ACNielsen Piackutató Kft. csütörtökön.

A honi válaszadók 98 százaléka rendelkezik működőképes tévékészülékkel, 96 százaléka személyi számítógéppel vagy laptoppal, 87 százaléka DVD-lejátszóval, 86 százaléka pedig CD-lejátszóval, míg a felmérésbe bevont  tizenkilenc európai ország átlaga ezeknél a termékeknél sorrendben 95 százalék, 93, 81, illetve 82 százalék.
Szintén nagyon népszerű Magyarországon az internetezésre vagy videózásra nem használható mobiltelefon, ami a megkérdezettek 57 százalékának tulajdonában megtalálható, ez megegyezik az európai átlaggal. Videózásra és internetezésre is használható mobiltelefonja ugyanakkor csak a magyarok 44 százalékának van, ami 3 százalékkal kevesebb az európai átlagnál.

A zene és videó lejátszására is alkalmas hordozható készülékek, az előzőeknél még kevésbé elterjedtek de "panaszra itt sincs ok": Magyarországon a megkérdezettek 16 százalékának, európai átlagban 15 százaléknak van ilyen készüléke, míg a világátlag 18 százalék.

A Nielsen felmérése a használat szempontjából is vizsgálta a különböző termékeket. Eszerint a válaszadók 77 százaléka használt a felmérés előtti hónapban személyi számítógépet és laptopot, míg 75  százalék használta televízió készülékét. Utánuk a CD lejátszó következik 50, majd a DVD lejátszó 48 százalékkal.

A magyarok ugyanakkor az európai átlagnál nagyobb arányban néznek tévét (95  százalék), kapcsolják be a számítógépet (94 százalék), játszanak le  DVD-t és hallgatnak CD-t (65-65 százalék). Az internetezők vásárlásait vizsgálva a felmérésből az derül ki, hogy Magyarországon a DVD a legnépszerűbb: a megkérdezettek 38  százaléka vásárolt a felmérést megelőző hat hónap során műsoros  DVD-t. Minden ötödik személy egy-két, minden tizedik pedig három-négy darabra adott ki pénzt. Az európai átlag itt 43 százalék. A Nielsen 2008 szeptemberében 5 földrész 52 országának összesen 26200 rendszeres internetezőjét kérdezte meg vásárlással kapcsolatos szokásairól, Magyarországon 530 volt a megkérdezettek száma.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.