Csak bámuljuk a tévét
A honi válaszadók 98 százaléka rendelkezik működőképes tévékészülékkel, 96 százaléka személyi számítógéppel vagy laptoppal, 87 százaléka DVD-lejátszóval, 86 százaléka pedig CD-lejátszóval, míg a felmérésbe bevont tizenkilenc európai ország átlaga ezeknél a termékeknél sorrendben 95 százalék, 93, 81, illetve 82 százalék.
Szintén nagyon népszerű Magyarországon az internetezésre vagy videózásra nem használható mobiltelefon, ami a megkérdezettek 57 százalékának tulajdonában megtalálható, ez megegyezik az európai átlaggal. Videózásra és internetezésre is használható mobiltelefonja ugyanakkor csak a magyarok 44 százalékának van, ami 3 százalékkal kevesebb az európai átlagnál.
A zene és videó lejátszására is alkalmas hordozható készülékek, az előzőeknél még kevésbé elterjedtek de "panaszra itt sincs ok": Magyarországon a megkérdezettek 16 százalékának, európai átlagban 15 százaléknak van ilyen készüléke, míg a világátlag 18 százalék.
A Nielsen felmérése a használat szempontjából is vizsgálta a különböző termékeket. Eszerint a válaszadók 77 százaléka használt a felmérés előtti hónapban személyi számítógépet és laptopot, míg 75 százalék használta televízió készülékét. Utánuk a CD lejátszó következik 50, majd a DVD lejátszó 48 százalékkal.
A magyarok ugyanakkor az európai átlagnál nagyobb arányban néznek tévét (95 százalék), kapcsolják be a számítógépet (94 százalék), játszanak le DVD-t és hallgatnak CD-t (65-65 százalék). Az internetezők vásárlásait vizsgálva a felmérésből az derül ki, hogy Magyarországon a DVD a legnépszerűbb: a megkérdezettek 38 százaléka vásárolt a felmérést megelőző hat hónap során műsoros DVD-t. Minden ötödik személy egy-két, minden tizedik pedig három-négy darabra adott ki pénzt. Az európai átlag itt 43 százalék. A Nielsen 2008 szeptemberében 5 földrész 52 országának összesen 26200 rendszeres internetezőjét kérdezte meg vásárlással kapcsolatos szokásairól, Magyarországon 530 volt a megkérdezettek száma.