Csak a szolgáltató változik

A magyar lakossági szektorból kivonuló Citibank ügyfeleinek nincs miért aggódniuk – és nem csak azért, mert még akár egy évig is eltarthat, mire egy másik szolgáltató átveszi a Citibank érintett állományát. Az új bank pedig alighanem kedveskedni akar az ügyfeleknek.

Érdemi információt, bankszámlájukkal, a megtakarításukkal vagy éppen hiteltartozásukkal kapcsolatos személyre szóló tájékoztatást hiányolják a Citibank ügyfelei a pénzintézet Facebook-oldalán, nem is ok nélkül. Aggódniuk azonban nincs miért, hiszen még jó időbe telik, mire egy másik bankhoz kerülnek. Ráadásul jogszabályok szerint a hatályban lévő szerződések teljesítéséért az átvételkor változatlan feltételekkel az új pénzintézet ugyanúgy felel majd, mint most a Citibank. Például egy a jövő év végén lejáró betét esetében az ügyfelet ugyanakkora kamat illeti meg, mint amiről eredeti szolgáltatójával állapodott meg. Az átvevő pénzintézet felelőssége az is, hogy az ugyanúgy tudják használni az új szolgáltató automatáit, mint a Citibankét.

A hitelek kamata vagy a számlavezetési díj sem idomul automatikusan az új banknál alkalmazott tarifákhoz: kamat-, illetve számlaforduló esetén már az új pénzintézet is hozzányúlhat ezekhez a költségekhez, miként ezt most adott esetben a Citibank is megteheti – és meg is tette például tavasszal, amikor felülvizsgálta addigi számlavezetési gyakorlatát, és búcsút vett nem egy ügyfelétől. Szakértők azonban arra nem számítanak, hogy az átvevő szolgáltató díjemeléssel nyitna frissen szerzett ügyfeleinél. Valószínűbb, hogy akciókkal igyekszik majd hosszú távon prosperáló kapcsolatot kialakítani.

Az ügyfelek a lakossági üzletág tervezett értékesítéséig is a megszokott módon intézhetik mindennapi pénzügyeiket, legyen szó bankszámlákról, megtakarításokról, befektetésekről, hitelkártyákról vagy személyi hitelekről – mondta Hencz Éva, a Citibank szóvivője. A fiókok, az internet- és a mobilbank, a telefonos ügyfélszolgálat, a bankautomaták a továbbiakban is változatlanul, a rendes ügymenet szerint működnek, és a termékek értékesítését is tovább folytatják.

A tulajdonos Citigroup kedden jelentette be, hogy tizenegy országban, köztük Magyarországon értékesíti lakossági üzletágát, a döntés nálunk a Citibank ügyfeleit érinti. A Citigroup még 2012-ben döntött arról, hogy erőforrásait a nagyobb megtérülést biztosító piacokra és üzletágakra koncentrálja. A csoport Magyarországról sem vonul ki teljesen: továbbra is kiszolgálja vállalati és intézményi ügyfeleit, míg a nyáron budapesti szolgáltató központjának kibővítéséről döntött.

Bírság lett a devizás cascóból

37 millió forint bírságot szabott ki nyolc autófinanszírozással foglalkozó cégre a jegybank. Ezek a casco biztosítás díját a devizaalapú hitelek kamatába devizában építették be, de ez 2011 szeptembere óta tilos. A jogtalanul beszedett pénzt is vissza kell fizetniük 24 ezer ügyfélnek. 14 vizsgált társaságnál az MNB nem talált jogsértést. (H. B.)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.