Chateljen a bankárával!
„Gránit Bankfiók az Otthonában” címmel a lakossági, illetve „Gránit Bankfiók az irodájában” a kis-és középvállalati ügyfelei számára új szolgáltatást indított a Gránit Bank. Ennek lényege, hogy a lakossági, illetve kis- és középvállalati ügyfelek interneten keresztül tarthatják a kapcsolatot a bankkal, azaz érdeklődéshez, tanácsadáshoz vagy tranzakciók intézéséhez nem kell bemenniük a fiókba. A szolgáltatás igénybevételéhez egy interneteléréssel, webkamerával, valamint mikrofonnal ellátott számítógépre van szükség.
Az ügyfél és ügyintéző személyesen is tud beszélni, illetve chatelni. Az ügyfél itt érdeklődhet is a bank szolgáltatásai iránt, a már meglévő Gránit Bank-ügyfél tanácsot kérhet, illetve pénzügyeit intézheti, így többek között számlainformációt kérhet, forint vagy devizaátutalást indíthat, csekket fizethet be, betétet köthet le vagy törhet fel, vagy banki dokumentumokat tölthet le.
Az ügyfél és az ügyintéző közötti beszélgetés zárt rendszerben történik, ami kizárja a lehallgatást vagy a manipulációt. A szolgáltatás az ügyfél számára felhasználónévvel és jelszóval érhető el.
Hegedüs Éva, a Gránit Bank alelnök-vezérigazgatója elmondta: Európában azok a pénzintézetek működnek jól, amelyek szolgáltatásaikat nagyobb részben elektronikusan intézik. Hegedüs Éva szerint a magyar bankpiacon 7-10 év múlva érhetik el az itteni bankok a Nyugat-Európára jellemző internetes bankolás szintjét.
Magyarországon mintegy kétmillió háztartásban használnak internetet, és az internetezők 38 százaléka használja az internetet bankolásra.
A most bevezetett szolgáltatás Hegedüs Éva szerint jelenleg a világon egyedülálló, a szolgáltatás alapötletét rövidesen szabadalmaztatni fogja a Gránit Bank.
A tisztán hazai tulajdonú Gránit Bankról szólva Hegedüs Éva elmondta: a 2010-ben, a Demján Sándor által alapított hitelintézetben mára 20 százalékos részesedést képviselnek további tulajdonosok. A Gránit Bank mérlegfőösszege 40 milliárdra, a betétállománya 5,2-ről 36,5 milliárd forintra, a hitelállomány 15 milliárdra nőtt.
A Gránit Bank üzleti stratégiája a stabil likviditási háttér és konzervatív üzletmodell – a betétállományhoz képest alacsony a hitelkihelyezés szintje – mellett az innovatív értékesítési csatornára épít. Hegedüs Éva elmondta, hogy a Gránit Bank a jövőben sem a fiókhálózat bővítésére, hanem az elektronikus értékesítési csatornára helyezi a hangsúlyt.