Bussiness Superbrand Díjas a Mátrai Erőmű
Bárdos Béla a cég szóvivője elmondta: a Business Superbrand cím újbóli elnyerése nagy siker a társaság számára, hiszen független szakmai körből kaptak megerősítést arra, hogy a Mátrai Erőmű Zrt. értékrendje a maga nemében példamutató.
A 2500 dolgozót foglalkoztató Mátrai Erőmű részvényeinek 50,92 százalékát az RWE Power Ag. birtokolja, a Magyar Villamos Művek Zrt. 25,51 százalékos részesedéssel rendelkezik, az Energie Baden Würtemberg birtokában 21,71 százaléknyi részvénypakett található, a fennmaradó 1,86 százalékon pedig kisrészvényesek osztoznak.
A cég árbevétele 2009-ben 96 milliárd forint volt, az idei üzleti tervben pedig 94 milliárd forint szerepel.
Másfél évtizeddel ezelőtt Nagy-Britanniában marketing és kommunikációs szakemberek indították útjára a programot, azzal a céllal, hogy kiemelkedő erejű márkákat reflektorfénybe állítsák, valamint követendő példát mutassanak a piaci szereplők számára. Ma már 5 földrész 86 országában jelent különleges minősítést a Superbrands fogalom.
A Magyarországon hat éve működő Superbrands program mellett 2008-ban először indult el a nemzetközi piacon már évek óta meghatározó Business Superbrands program. A Business Superbrands az üzleti szektor márkáinak kiválóságait mutatja be, azaz olyan magyarországi cégeket, illetve márkákat, amelyek nem elsősorban fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki.