Siralmas az útjaink állapota
Az előkelőnek még véletlenül sem nevezhető besorolás önmagában is kínos, még kellemetlenebb, hogy hazánk teljesítményét nagyon hektikusnak tartják. Míg a HVG beszámolója szerint az átlagosnál jobban állunk például azzal, hogy egy magyar autós 27 órát ül egy évben dugóban, és a megújuló energiaforrások használata az üzemanyag-fogyasztásban eléri az uniós átlagot, a mutatók jelentős részénél siralmas az ország teljesítménye.
Az alternatív üzemanyaggal működő új autók terén például szinte értékelhetetlen az eredményünk, csak Ciprust tudtuk megelőzni. De még a villamosított vasútvonalak arányában is eléggé hátul kullogunk, és a vasúthálózat minősége sem közelít az átlagos szinthez.
A közúthálózat minőségében is csak a huszadik helyre futottunk be. Az uniós eredménytábla 1-től 7-ig terjedő skálán osztályozza az útminőséget, az európai átlag 4,88, Magyarország azonban csak 4,25 pontot kapott.
Ezzel az értékkel az olasz-görög-észt hármashoz hasonlítunk leginkább, és jobbak vagyunk a cseh, a szlovák, a máltai, a lengyel, a bolgár, a lett és a román értéknél.
A legjobb minőségű úthálózat jelenleg Portugáliában és Ausztriában található.