Bukott tavaly az Uniqa
Az Uniqa díjbevétele 53 milliárd forint volt tavaly, szemben az egy évvel korábbi 55 milliárddal, ezzel a hatodik helyen állt a magyar piacon. A cég összesen 543 ezer ügyfél 761 ezer szerződését kezeli.
A nem életbiztosítások terén 10 százalékkal, 29,2 milliárdra csökkent a díjbevétel egy év alatt, míg a 24 milliárdos díjbevételű életbiztosításnál a növekedés 4 százalékos volt.
A teljes magyar biztosítási piac tavaly kismértékben visszaesett – ismertette az adatokat a vezérigazgató. A biztosító az idei első negyedévben nyereséges volt, mivel ekkor már jelentkezett a költségcsökkentés hatása: a nem életbiztosítási díjbevételek 7,4 százalékkal nőttek, s a különadó előtti eredmény félmilliárd forintot tett ki.
Az idei cél az, hogy a különadó megfizetése után nullszaldós legyen a társaság – tette hozzá Othmar Michl.
A biztosító vesztesége adózás után 1,866 milliárd forint volt tavaly, míg 2010-ben még 394 millió forint nyereséget ért el. A különadó 2011-ben meghaladta az 1,6 milliárd forintot, ami nélkül szintén enyhe veszteséget mutat a mérleg. Ennek oka az, hogy a csoport olyan befektetési politikát folytat, amely minimalizálja a kockázatot, amivel együtt a hozam is kisebb.
A nem életbiztosítások jelentős szeletét adó kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb) közel 150 ezer új ügyfelet szerzett a biztosító a tavaly év végi kampányban – mondta Kurtisz Krisztián, a területért felelős főigazgató.
Hozzátette, a biztosítók problémája az, hogy a balesetet szenvedett és nem vagy nem megfelelően megjavíttatott autók értéke csökken. Erre azt a megoldást találta az Uniqa, hogy a cascós ügyfelek visszakapják az önrész felét, ha a biztosító által javasolt műhelyben javíttatják meg a kocsijukat. A biztosító viszont árkedvezményt kap az ilyen javítóktól.
A folyamatos díjfizetésű életbiztosítások piacán 5 százalék körüli részesedéssel stabilizálta pozícióját az Uniqa –mondta Juhos András, a nem életbiztosításokért felelős igazgatósági tag. Az egészségbiztosítási szerződések száma 10 ezer: a biztosító is növekedési lehetőséget lát abban, hogy a cafeteriaszabályok változásával a cégek adómentesen köthetnek ilyen biztosítást alkalmazottaiknak. Eddig pár száz ilyen szerződés született, de 5 év múlva – a teljes piacon – is csak 50 ezer szerződés megkötése valószínűsíthető, 10 milliárd forintos díjbevétellel –válaszolta kérdésre Juhos András.
Az Uniqa csoport 20 országban van jelen, 7,5 millió ügyféllel és 22 ezer munkatárssal rendelkezik. A díjbevétele 2011-ben 6 milliárd euró volt, aminek csaknem kétharmada származott Ausztriából, ahol a piac második legnagyobb szereplője. A díjbevétel 2010-ben 6,2 milliárd eurót tett ki. A biztosító célja az, hogy ügyfeleinek a számát 2020-ra megduplázza.
A régiós piacban azért lát növekedést, mert amíg Ausztriában egy lakosra 2 ezer euró biztosítási díj jut évente, addig Szlovéniában ezer, míg Magyarországon 300 euró.