Budapesten lesz az agya a jövő hálózatának
A jelenlegi tervek szerint a hazain kívül mindössze két másik ilyen adatközpontot építenek majd, ezek felelősek a DT 13 európai távközlési hálózatának és több, mint 151 millió ügyfél teljeskörű kiszolgálásáért. Az új generációs távközlési hálózat lényege, hogy kiküszöböli a különböző országokban meglévő technológiai eltéréseket, így azokon egyszerűbbé és lényegesen gyorsabbá és olcsóbbá válik a szolgáltatások bevezetése, a rendszer fejlesztése, valamint a karbantartás és az üzemeltetés.
A páneurópai hálózat tavalyi bejelentését követően idén a tervezettnél 15 százalékkal többet költ fejlesztésre a Deustsche Telekom, összesen 4,1 milliárd eurót a 13 országban – mondta Timotheus Höttges vezérigazgató, aki szerint 2020-ra ötvenmilliárd eszköz csatlakozik majd a hálózatukra, hiszen az emberek mellett a gépek is kommunikálnak majd az interneten keresztül, legyen szó autókról, ipari berendezésekről, vagy éppen otthon használatos háztartási gépekről.
A jövő nagy sebességű és megbízható hálózatokat igényel, ennek fejlesztése zajlik ma, s e hálózatok agya lesz Magyarországon. Bár az ötödik generációs hálózatok szabványosítása még folyamatban van, a DT Barcelonában elsőként alkalmazta azt végfelfelhasználók – értsd gépek - között, demonstrálva, hogy mire jó az, ha a hálózaton nemcsak a sebesség nagy, hanem a válaszidőt is sikerül egy ezredmásodperc alatt tartani. Ezen múlik ugyanis, hogy a rendszer alkalmas-e gépek valós idejű vezérlésére.
Höttges és Nemat hétfőn Barcelonában. Az emberek mellett a gépek is kommunikálnak majd az interneten keresztül A szerző felvétele |
Elsőként Magyarországon és Szlovákiában vezeti be a Telekom az IMMMR nevű szolgáltatást is, amelynek lényege, hogy egyetlen mobiltelefonszám megtestesíti az előfizetőt mindenféle távközlési szolgáltatás esetében, függetlenül attól, milyen eszközön veszi igénybe a felhasználó. Ahogy attól is, hogy valódi hang- vagy videóhíváshoz, üzenetküldéshez, vagy bármilyen más internet alapú kommunikációs szolgáltatáshoz használja az ember. szolgáltatásról van-e szó, vagy valamilyen internetes megoldásról. A szolgáltatás révén a mobiltelefon-számok virtuálissá válnak, ami azt jelenti, hogy többé nem tartoznak egy meghatározott készülékhez vagy SIM kártyához.
Április 16-án megszünteti a mobiltelefon-szolgáltatást a Tesco Mobile, az első valódi virtuális mobilszolgáltató. Az ügyfelek a Vodafone-hoz kerülnek, de ez már csak szerződésjogi procedúra, hiszen a Tesco és a Vodafone közös cégéből a névadó már tavaly kiszállt.