Búcsú a Globus májkrémtől

Hétfőtől megszüntette budapesti Maglódi úti gyárában a húsos termékeinek gyártását a francia kézen lévő Globus Zrt.. Ezzel egy újabb patinás magyar termékkel, a Globus májkrémmel lettünk szegényebbek, s a gyár kétszáz dolgozójának kell új állás után néznie.

A döntés hátterében az áll, hogy az elmúlt években folyamatosan, míg az utóbbi hónapokban rohamosan csökkent a húsos konzervek iránti kereslet. A feldolgozó kommunikációs tanácsadójától megtudtuk, hogy a húsos Globus termékekből még hónapokig lehet vásárolni, hiszen a gyárban múlt pénteken még teljes műszakban folyt a termelés.

A váltásban szerepet játszott a gyenge forint is, mert az elmúlt hónapokban drasztikusan, 30 százalékkal emelkedett a konzervgyártás importált alapanyagainak ára, így a fém dobozé is. Ezt nem lehetett ellensúlyozni, mert a hústermékeket csak a belföldi piacra gyártották, nem úgy, mint a megmaradó mélyfagyasztott és a zöldségkonzerv termékeket.

A cég a lépéssel sok pénzről mond le: piacvezetőként a Globus-csoport forgalmának ötöde, ötmilliárd forint esik ki a kasszából a húsalapú konzervtermékek (májkrém, vagdalt, melegszendvics-krém, készétel)  gyártásának megszüntetésével. Az intézkedés a vállalat budapesti telephelyét érinti, ahol a termelés mellett a központ is található. Megmarad viszont Debrecenben a zöldségkonzerv, Baján és Békéscsabán a mélyhűtött termékek gyártása.

A Globus húsfeldolgozó részleg bezárása egy folyamat része – kommentálta a hírt Éder Tamás az Élelmiszer-feldolgozók Országos Szövetségének elnöke. Szerinte ez újabb jelzése annak a folyamatnak, ami a magyar élelmiszeripar egészére jellemző: hónapról hónapra szűkül az ágazat, a belső piacait is folyamatosan elveszíti, és az export-piacokon sem elég versenyképes.

A Globus Zrt. fő tulajdonosát a francia mezőgazdasági szövetkezetként működő Centrale Coopérative Agricole Bretonne (CECAB) cégcsoportot 1968-ban alapították. A CECAB ma Franciaország egyik vezető mezőgazdasági társasága, melynek árbevétele több mint 1,4 milliárd euró. A csoportnak nyolcezer farmer a tulajdonosa, hatezer alkalmazottja és 37 gyáregysége van. Árbevételének 39 százaléka származik konzerv, 9 százaléka gyorsfagyasztott, 24 százaléka frisshús-készítményekből, 9 százaléka tojás-, illetve tojás alapú termékekből, míg 19 százaléka egyéb mezőgazdasági tevékenységéből.
A cégcsoport márkái: Globus, Aubert, Gamm vert, D'Aucy, ABCD, Karea, Matines.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.