Bővül a rádiós hirdetési piac
A hirdetési bevételek növekedését várja a hazai rádiós piac, ám a korábbi évek 15-20 százalékos növekedésének elérése irreális – mondta Túri Árpád, a Rádiós Műsorszolgáltatók Egyesületének (Rame) elnöke. Ennek oka egyszerű: korábban csak a bevételek mintegy háromnegyedére volt rálátásuk a piacbecslést végző szervezeteknek. A Rame megalakulásával ez az arány 99 százalék közelébe ugrott. Mivel a 2013-as piacbecslésben vettünk részt először, a nemrég publikált tavalyi adatok az elsők, amelyek már ténylegesen összehasonlíthatóak az előző évivel – jegyezte meg.
A március elején publikált tavalyi reklámköltési adatok szerint a hazai hirdetési piac – 7,77 százalékos növekedés mellett – 189,05 milliárd forint volt. ezen belül a rádiós bevételek 9,3 milliárdja 5,8 százalékkal múlta felül a 2013-as adatot. Turi Árpád megjegyezte: az utóbbi években "letisztult" a rádiós piac, amiben annak is szerepe volt, hogy alig akadt olyan nagyobb szereplő, amelynek lejárt volna a műsor-szolgáltatási jogosultsága, így mindenki figyelt a hosszú távú márkaépítésre. A helyi rádiók ernyőszervezetével közösen fellépve hatékonyan tudják formálni a szektor imázsát.
A szektornak fel kell készülnie az online rádióhallgatás korára: lassú folyamat lesz ez, hiszen a rádiózással töltött idő 99 százalékát ma még a hagyományos platformok viszik el. A rádióidő jelentős hányadát elvivő autórádiók piaca nem mozdul gyorsan, ugyanakkor a mobilszolgáltatók adatátviteli korlát nélküli ajánlatai már alkalmasak lehetnek arra, hogy részben kiváltsák a hagyományos rádiót – jegyezte meg a Rame elnöke.