BlueNoseAir lehet az új Malév

Ha nincs törekvés egy új nemzeti légitársaság létrehozására, akkor a politikamentes Magyar Légiközlekedésért Egyesület megteremti ezt. Az új légitársaság neve akár BlueNoseAir is lehet.

Hivatalosan is bemutatkozott a Magyar Légiközlekedésért Egyesület, melynek vezetője Vécsi Mihály volt televíziós szakember, akinek személyes érintettsége is van a Malév leállásában: egy héttel később kezdte volna meg Boeing 737-es tanulmányait.

Az egyesületet Lévai Péter és Rudnay Krisztina hívta életre, annak érdekében, hogy a magyar gazdasági élet szereplői és a politikusok ismerjék fel:  Magyarországnak szüksége van egy budapesti bázisú, transzparensen működő nemzeti légitársaságra. Ennek érdekében a jövő héten kezdődő „Utazás” kiállításon aláírásba is kezdenek.

– Teremtsük meg azt, aminek a hiányát nem tudjuk elviselni, egy magyar légitársaságot, újra – mondta Rudnay Krisztina. – Nagyon civilek vagyunk, de hiszunk a civil kurázsiban. Azt az erőt, amit ez a vállalat, ennek kollektívája 66 éven keresztül megtestesített, nem szabad veszni hagyni – tette hozzá Lévai Péter. De mint mondják, a Malév-kurázsit sem szabad veszni hagyni, mivel több mint 200 pilóta és 300 utaskísérő vár most munka nélkül, ugrásra készen. Az egyesület vezetői kiszámolták, hogy egy ekkora állomány kiképzéséhez 80-90 milliárd forintra volna szükség, azaz a civil szervezet hatalmas humán tőkét koncentrál. A továbbiakban az interneten egy szakmai adatbázist építenek ki, hogy az esetlegesen formálódó légitársaságoknak a szakembergárda felkutatásával már ne legyen gondja.

Ugyanakkor a pilóták lépéskényszerben vannak: a Malév leállását követően 90 nap után már szinten tartó vizsgákat kell letenniük, hogy megtarthassák a repülési jogosításaikat. 

– Könnyen lehet, hogy idealisták vagy naivak vagyunk. De az idealizmus józanságot kíván. Átgondoltuk, hogy mit vesztettünk a Malév eltűnésével, és mit nyerhetünk egy új légitársaság megjelenésével. Mi, civilek érezzük meg annak a felelősségét, hogyan lehet egy új légitársaságot irányítani – tette hozzá Lévai Péter.

Elhangzott, hogy az egyesületet már megkereste az Olasz Gyáriparosok Szövetsége, de várják a magyar gazdasági élet szereplői, valamint a kormány csatlakozását. – Egyelőre azt látjuk, hogy a fejünk fölött pingpongoznak, hallani, hogy arab, kínai és európai befektetőkkel tárgyalnak, ám hivatalosan a kormány tárgyalásairól semmit sem tudunk. De háromezer ember sorsa nem lehet egy pingpongmeccs kérdése – mondta Vécsi Mihály.

Ha nincs törekvés arra, hogy egy új nemzeti légitársaság jöjjön létre Magyarországon, akkor mi ezt megpróbáljuk elérni, velük, vagy nélkülük – hangzott el a bemutatkozó sajtótájékoztatón. A Malért vezetői egyelőre nem tudják, lesz-e módjuk részt venni egy új légitársaságban, de ha igen, akkor megtestesítenék a civil kontrollt. Ha pedig a Malév helyett más nevet kellene találni a légitársaságnak, annak neve a kék orrú gépekből kiindulva BluNoseAir lehet.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.