Biztosítót a pénz miatt váltunk
Az ár, vagyis az alacsonyabb díj, illetve a magasabb hozam motiválja elsősorban az ügyfeleket, ha új biztosítóhoz szerződnek. Az Aegon Magyarország megbízásából készült felmérés során a 375 válaszadó háztartás 58 százaléka ezt jelölte meg döntése kiemelten fontos indokaként. A második legfontosabb érv a korábbi szolgáltatóval való elégedetlenség (46 százalék), míg a biztosító jó hírneve a válaszadók 37 százaléka, a jobb szerződési feltételeket, kedvező kiegészítő szolgáltatások pedig kevesebb mint a válaszadók harmada számára volt döntő szempont a választásnál.
A tájékozódásra, információk begyűjtésére ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint fele szán időt (48 százalék). Ők akár egy-két napot is hajlandóak eltölteni azzal, hogy megalapozottan döntsenek. Közel hasonló viszont azok aránya (40 százalék), akik legfeljebb a tanácsadójukat hajlandóak végighallgatni, egy-két óránál többet pedig végképp nem áldoznak a biztosítóváltás előtt a tájékozódásra.
Az információgyűjtésnek ma már viszonylag fontos forrása az internet, hiszen százból 47 válaszadó a biztosítók honlapját kiemelt információforrásként említette. Az ismerősök, családtagok véleménye a többség számára hasonlóan fontos szerepet játszik, minden második megkérdezett (51 százalék) sorolta a leginkább fajsúlyos információszerző csatornák közé az ő véleményüket. A biztosítóváltás legfőbb akadályai között a megkérdezettek többsége (60 százaléka) a kedvezmények, hozamok elvesztését említette meg, de hasonlóan fajsúlyos (53 százalék) visszatartó erő a papírmunka, a nehézkes ügyintézés is. A biztosítót váltók többsége (72 százalék) ugyanakkor úgy érzi: megérte új szolgáltatóhoz szegődnie.
A magyarok többsége azonban úgy tűnik hűséges biztosítójához – a válaszadók 70 százaléka több mint hét éve ügyfele biztosítójának. Ez persze nem zárja ki, hogy közben más cégnek is ügyfele lett, de alapvetően elégedett biztosítója szolgáltatásaival. A megkérdezettek 77 százaléka ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte biztosítóját. A válaszadók átlagosztályzata 4,14 volt.
Az Aegon arra is kiváncsi volt, melyek a legelterjedtebb biztosítások. Ezen a téren egyértelműen a lakásbiztosítások vezetnek, mellyel a válaszadók 97 százaléka rendelkezett. Ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 69 százalékkal, míg casco biztosításról például csak a megkérdezettek 25 százaléka számolt be.