Biztosítók: ki szerez több autóst?

A kötelező gépjárműbiztosítási kampány középső időszakára átrendeződött a biztosítók között az ügyfélszerzési arány: jelentősen megnőtt az Allianz részesedése, ugyanakkor az új biztosítások megszerzésében első három helyen álló biztosító sorrendje nem változott.

A netrisk.hu közlése szerint ez elsősorban azzal magyarázható, hogy november 18-ával megszűnt a Posta Biztosítónál a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) 20 százalékos kedvezménye. A Posta Biztosító 20 százalék díjkedvezményt adott azoknak az autósoknak, akik november 18-ig megkötötték nála a jövő évi kgfb-t.

A kampány első szakaszában az új ügyfelek 35 százaléka jutott az Allianzra, 27 százalék a Posta, és 6 százalék a K&H Biztosítóra. Az említett kedvezmény megszűntével az Allianz részesedése 42 százalékra ugrott, míg a másik két biztosító 9-9 százalékos részarányra állt be.

A PBA Biztosítási Alkusz Kft.-nél az eddig megkötött szerződésekből átlagosan 23,6 százalékos díjcsökkenés rajzolódik ki, tehát nem igazolódtak be az előzetes számítások, amelyek díjnövekedést valószínűsítettek - mutatott rá az alkusz. Az összes új szerződőt tekintve a kgfb éves díja a tavalyi 17 496 forintról 11 619 forintra mérséklődött.

Az átlagnál többet, 27,5 százalékot takarítottak meg a PBA budapesti ügyfelei, akiknél a tavalyi 25 237 forintos átlagdíj 10 ezer forinttal csökkent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.