Biztosítás és a PSZÁF: a károsult nem fogyasztó
Hozzátette, hogy a tájékoztatót most egyeztetik a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), ezt követően tárják a közvélemény elé.
Az idén az első negyedévben 505 fogyasztóvédelmi panasz érkezett a biztosításokat illetően a PSZÁF-hoz, ebből 200 a kötelező gépjármű felelősségbiztosításokkal (kgfb) volt kapcsolatos. Fogyasztóvédelmi eljárás végül 150 ügyben indult.
Kerékgyártó Csaba, a MABISZ titkárságvezetője szerint ezek a számok a 12 millió biztosítási szerződéshez képest "arányszámmal alig kifejezhetőek".
Az egyik visszatérő ügy volt, hogy a központi kárnyilvántartásban szereplő bonus-malus adatokkal sok probléma volt a kgfb szerződések átkötése kapcsán. A PSZÁF képviselője elmondta, hogy márciustól már alig jeleztek az ügyfelek ilyen problémát. Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) elnöke szerint, amennyiben használni lehetne a kárnyilvántartásban az adóazonosító jelet, megszűnnének ezek a problémák.
A másik visszatérő kérdés a befektetési egységhez kötött (unit linked) életbiztosításoknál a tájékoztatási kötelezettség nem megfelelő volta volt.
Az ülésen elhangzott az is, hogy a PSZÁF nem foglalkozhat a kötelező gépjármű biztosítások (kgfb) során a károsult és a károkozó biztosítója közti vitával, mivel nincs közöttük szerződéses kapcsolat, így a kárt szenvedett nem minősül fogyasztónak.