Biztosítás és a PSZÁF: a károsult nem fogyasztó

Új tájékoztatkót készít a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) keretében működő békéltető testülethez beérkezett panaszok alapján a felügyelet a biztosítási szerződésekről - mondta Déri Katalin, a PSZÁF osztályvezetője a parlament fogyasztóvédelmi bizottsága keretében működő ellenőrzési albizottság ülésén.

Hozzátette, hogy a tájékoztatót most egyeztetik a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), ezt követően tárják a közvélemény elé.

Az idén az első negyedévben 505 fogyasztóvédelmi panasz érkezett a biztosításokat illetően a PSZÁF-hoz, ebből 200 a kötelező gépjármű felelősségbiztosításokkal (kgfb) volt kapcsolatos. Fogyasztóvédelmi eljárás végül 150 ügyben indult.

Kerékgyártó Csaba, a MABISZ titkárságvezetője szerint ezek a számok a 12 millió biztosítási szerződéshez képest "arányszámmal alig kifejezhetőek".

Az egyik visszatérő ügy volt, hogy a központi kárnyilvántartásban szereplő bonus-malus adatokkal sok probléma volt a kgfb szerződések átkötése kapcsán. A PSZÁF képviselője elmondta, hogy márciustól már alig jeleztek az ügyfelek ilyen problémát. Papp Lajos, a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) elnöke szerint, amennyiben használni lehetne a kárnyilvántartásban az adóazonosító jelet, megszűnnének ezek a problémák.

A másik visszatérő kérdés a befektetési egységhez kötött (unit linked) életbiztosításoknál a tájékoztatási kötelezettség nem megfelelő volta volt.

Az ülésen elhangzott az is, hogy a PSZÁF nem foglalkozhat a kötelező gépjármű biztosítások (kgfb) során a károsult és a károkozó biztosítója közti vitával, mivel nincs közöttük szerződéses kapcsolat, így a kárt szenvedett nem minősül fogyasztónak.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.