Biztonságosabb vasút Szlovéniába

A Bajánsenye-Boba vasútvonalon is telepítik az ETCS 2-t, azaz az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét. A közlekedés biztonságát jelentősen növelő rendszer telepítéséhez a több mint 7 milliárd forintos pénzügyi hátteret nagy részben az Európai Unió biztosítja.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. lapunkhoz eljutattott közleménye szerint a 2014 nyarának végére befejeződnek az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (European Train Control System - ETCS) kiépítésének munkálatai a Bajánsenye-Boba vasútvonalon. A programba vett telepítési munkálatok 101 kilométer vonalhosszt érintenek.

Az ETCS elsődleges feladata a vonatok közlekedésének felügyelete, a vasúti forgalom biztonságának garantálása a legkülönbözőbb üzemi helyzetekben. Kivitelezésének előkészítése 2009 közepén lezárult, az előkészítési projekt célja az engedélyezési tervek elkészítése, az elvi létesítési engedély megszerzése, a megvalósításhoz szükséges forrás megpályázása volt. A mérnökszerződést már 2009 közepén aláírta a NIF Zrt. az ECO-TEC Műszaki-Gazdasági Tanácsadó Kft.-vel. A telepítés a kivitelezési szerződés megkötését követően előreláthatóan 3 évig tart. Jelenleg a kivitelezési tender előkészítése van folyamatban.

A projekt a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg a Kohéziós Alap társfinanszírozásával. A Bajánsenye-Boba vasútvonalon az ETCS 2 telepítésének kivitelezésére jutó összes támogatás bruttó 7,24 milliárd forint, ebből 15 százalék az operatív programon belüli hazai forrás, 85 százalék pedig az ERFA-ból származik.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.